Avatar billede eksmojo Forsker
11. januar 2023 - 19:07 Der er 7 kommentarer

Opdater Windows 7 og 8 gratis til 10

Er det muligt at opdater Windows 7 - Windows 7 Pro
og Windows 8 gratis til Windows 10
Uden at det sletter alt hvad der er i forvejen på
Computerne og ikke laver noget om
Kun Windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2023 - 19:58 #1
Jeg tror umiddelbart du er nødt til at lave en ren installation da tilbud fra Microsoft er udløbet.
Så derfor tænker jeg at programmer som minimum skal installeres om.
Private filer bør du også tage backup af for at være på den sikre side. Er dine system diske store kan man formindske c drev og oprette et nyt hvor private filer kan gemmes.  Man kan give partition et navn der fortæller man ikke må formatere det når man installerer på ny. Jeg har selv opgraderet et par computere med ren installation. Jeg gjorde det at det gamle c drev og de små partitioner slettes så der bliver en ikke allokeret del som Sin 10 så kan lægges på. På de computere jeg gjorde det på blev hele disken slettet.Men personligt ville jeg have lavet backup før jeg gik i gang. Et andet problem man kan komme ud i er at der ikke er nok plads til at udføre en opgradering som du ønsker. Plads på disken afgører dette.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. januar 2023 - 19:59 #2
Jeg kan ikke forestille mig, at alle filer kan bevares, og heller ikke installerede programmer.
Vigtige filer (billede-filer, musik-filer, dokumenter) der skal bevares kan kopieres til f.eks. en ekstern harddisk.
Der kan også være tale om f.eks. hardwaredrivere fra f.eks. Win 7 der ikke er kompatible med Win 10, og efter installation skal Win 10 kompatible drive installeres.
Efter installationen af Win 10 kan de kopierede filer kopieres tilbage.
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. januar 2023 - 22:33 #3
Det kan du godt - jeg har lige lavet øvelsen (faktisk helt fra vista til win 10) . Der kan være programmer der bliver fjernet pga kompabilitet men det bliver du oplyst om inden
Avatar billede INK Ekspert
11. januar 2023 - 23:03 #4
Både Windows 7 og Windows 8 + 8:1 kan frit opdateres til Windows 10. Brug media creation tool og foretag opgradering eller ren ny installation. Efter installation aktiveres Windows 10 med en digital licens.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2023 - 08:38 #5
#3 Så må du vel have mellem landet på 7 eller 8 hvor du har fået den aktiveret?
Ellers må du have gjort noget andet fir at få aktiveret.
#2 Ja det er den fremgangsmåde jeg bruger. Så er der på systemet "ren r.. at trutte i"👍
Avatar billede hjolsen Ekspert
12. januar 2023 - 09:03 #6
#5 Ja  mellem landet på 7  - var så "heldig" at det var vista 64 bit - grunden til opgradering og ikke ny installation ligger i et program der ikke umiddelbart kan geninstalleres - men godt kan køre på win 10 !
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2023 - 10:42 #7
#6 Så var det winwin 🤣