Avatar billede mathilde123 Praktikant
25. december 2022 - 10:13 Der er 10 kommentarer

SD kort er ikke klar?

Hej.
Jeg fik et nyt kamera i går, og kan simpelthen ikke få det til at virke.
Når jeg tænder for den, står der bare på skærmen “Card Error” “SD Card is not ready”. Den har gjort dette siden i går, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2022 - 10:41 #1
Har din PC. En kortlæser? så prøv om den kan læse kortet+ hvis ikke så prøv at formatere det! Hvilket Kamera-Mærke?
Avatar billede mathilde123 Praktikant
25. december 2022 - 10:53 #2
Det er jeg ikke sikker på om den har. Men mærket er en AGFAPHOTO.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2022 - 11:00 #3
Det skal være en slids som på denne laptop!
https://ibb.co/jgKZGKT
Avatar billede mathilde123 Praktikant
25. december 2022 - 11:13 #4
Jeg har en mac, så der er ikke en kortlæser
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. december 2022 - 11:31 #5
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2022 - 11:55 #6
Har dit kamera ikke en menuknap? og er der et Display på dette?
har du set på kortet at der er  en lockknap og er kortet låst?
Avatar billede Peter Guru
25. december 2022 - 12:28 #7
Har du sat et SD kort i kameraet?
Avatar billede mathilde123 Praktikant
25. december 2022 - 12:37 #8
Ja jeg har et SD kort i kameraet.
Avatar billede falster Ekspert
25. december 2022 - 12:38 #9
Spm. i #7 er jo vigtigt at få besvaret for yderligere fejlfinding.

Hvis "Ja" og du ikke har noget på kortet i forvejen. Så prøv at formatere det i kameraet.

Du skriver ikke den præcise model. Men der er nok en menu med en mulighed for at formatere kortet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2022 - 14:00 #10
mathilde123
Med henhold til mine spørgsmål i #6 så er der nu andre der stiller nogle af de samme så jeg er bange for at vi ikke kommer videre!