Avatar billede TheLibrarian Mester
13. december 2022 - 16:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man finde og markere mange værdier samtidig

Jeg har to lister i excel. Den ene, liste_1, er en total liste, mens liste_2 er en delliste. Begge er temmelig lange. Findes der en måde at markere alle forekomster af værdierne i liste_2 i liste 1, så jeg ikke behøves gøre det manuelt, eller ved ét opslag af gangen?
Hvis kan kan få alle markeret fx. med farve (fx. betinget formatering) vil det være hurtigt at sortere.
Avatar billede kim1a Ekspert
13. december 2022 - 17:16 #1
Jeg vil foreslå at lave en kolonne med opslag eller match for at få at vide hvilke rækker der optræder på begge lister.
I liste_1
=match(værdi der optræder i begge filer;kolonnen i liste_2 med værdien;0)
Så får du en N/A hvor der ikke er et match
Avatar billede TheLibrarian Mester
13. december 2022 - 18:08 #2
Det virker! Tak :-)
Avatar billede TheLibrarian Mester
13. december 2022 - 18:09 #3
Jeg brugte sammenlign - jeg tænker det er det samme som match, bare på dansk.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester