Avatar billede Nuser2008 Mester
12. september 2022 - 16:08 Der er 4 kommentarer

Rotate text in cell 180 degrees

Hi Forum,

I'm looking for a formula where the text in a cell is shown "on the head" or rotated 180 degrees.

I've been looking for how to reverse a text string using the 'TRANSPOSE' function, but I haven't succeeded yet...

Do you have a solution that solve the case?

Thanks in advance.
Avatar billede ebea Ekspert
12. september 2022 - 16:39 #1
Right click on the Cell. Choose “Format cell”, and then “Alignment”, and there you can rotate up to 180 Degrees.
Avatar billede jens48 Ekspert
12. september 2022 - 19:30 #2
#1 No ebea you cannot rotate 180°. You can rotate from -90° to +90°. Basically it is not possible to rotate the text  in a cell 180°. However a workaround could be to insert the wanted text in a textbox, which can be rotated 180°
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. september 2022 - 19:57 #3
Jeg tænker på om spørger eventuelt mener, at en tekst som for eksempel "abc" skal returneres som "cba". Hans ord "how to reverse a text string" kunne, for mig at se, tyde på det. Hvis det er det, der menes, så er det muligt ved hjælp af en formel, dog ikke TRANSPOSE.
Avatar billede store-morten Ekspert
13. september 2022 - 12:11 #4
Eller  en: User Defined Function