Råd om crm, Excel, web-app el.lig
Hej alleJeg har igennem det sidste lange stykke tid siddet og udviklet et Excel ark jeg bruger på jobbet. Det har taget lidt over hånd og er blevet ret stort og tungt at køre. Mange kodelinjer som hele tiden opdaterer. Samt en del vba.
Jeg har kraftigt overvejet at konverterer til en anden platform i forhold til om at skulle blive i Excel. I sig selv virker det ok men jeg har en drøm om at andre enheder indenfor min gren kunne gøre brug af samme system som jeg har udviklet. Dog ser jeg alt for store udfordringer ved at lade flere brugere håndterer mit system.
Jeg har virkelig prøvet at læse mig frem til hvad den rigtige løsning for mig ville være. Men hver gang jeg søger kommer der en ny mulighed op. Så i bund og grund søger jeg råd om hvad jeg skal vælge. En web løsning, en crm (ikke helt sikker på hvad det er da jeg lige har faldet over den) lave et disiderer program i fx. Python ( ved ikke hvordan man koder) (kun lidt)
Mit system et et system hvor en bruger kan indtaste data i celler i et Excel ark.
Excel henter div. “Flade” databaser ind som Excel bruger til at regne resultater ud fra i forhold de indtastede data.
I fremtiden kunne jeg tænke mig at de data brugeren indtaster bliver overført til en database som brugeren på et senere tidspunkt kan tilgå og genbruge data fra tidligere.
Jeg tro jeg hælder mest til en web app pt med tilhørende database som måske forhåbentlig kunne blive betjent også på en smartphone.
Men jeg kender ikke meget til kode verdenen uden for Excel pt og ved ikke helt hvilken retning jeg skal kigge efter.
Læsning skal gerne være noget hvor frontend er nem at ændre så alle brugere lige meget hvor de er i verden kan, kan blive opdateret hurtigt og ens og have flest mulige data liggende et sted.
Håber jeg giver mening.