Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 18:29 Der er 44 kommentarer

Koble Thunderbird fra

Tidligere brugte jeg Thunderbird, men bruger nu Outlook.
Når jeg klikker på en mail adresse på en hjemmeside, åbner Thunderbird. Hvordan får jeg Outlook til at åbne i stedet?
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. maj 2022 - 19:07 #1
Kontrol panel -Apps - Standardaps- ovælg outlook istedet for thunderbird.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2022 - 21:28 #2
Enig i #1.
ZeBa beholder du Thunderbird på computeren grund af hvis Outlook kikser?
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 22:04 #3
Nej, fordi jeg vil bevare nogle mails
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 22:04 #4
#1: Hvor er det Kontrol Panel?
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 22:07 #5
Du mener vel Indstillinger, men Outlook dukker ikke op
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2022 - 22:12 #6
#5  Indstillinger- Apps- Standardapps. Har du ikke "mail" her hvor du kan vælge?
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 22:37 #7
Nej, kan kun vælge Firefox, Chrome, Edge og Thunderbird
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2022 - 22:43 #8
#7 Nu bruger jeg web mail så jeg famler lidt i blinde her 😉
Hvis du går ind i den indstilling der hedder "Angiv standarder efter app" har du så nogle muligheder der?
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 22:54 #9
Hvor finder jeg den?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2022 - 23:01 #10
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 23:09 #11
Nå helt dernede. Nej, der kan jeg heller ikke vælge  Outlook
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 23:29 #13
Hvad skal jeg med den?
Avatar billede Erik K Ekspert
29. maj 2022 - 23:35 #14
Indstillinger- Apps- Standardapps - så får du vist bl.a. Thunderbird.

Når du klikker på Thunderbird, får du flere valgmuligheder og deriblandt skulle Outlook gerne være.
Klik på Outlook og du har skiftet standardapp til Outlook
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. maj 2022 - 23:53 #15
Jeg får ikke Outlook frem, ligegyldigt hvad jeg gør
Avatar billede store-morten Ekspert
30. maj 2022 - 00:03 #16
Hvilken Outlook version har du?
Avatar billede Erik K Ekspert
30. maj 2022 - 00:09 #18
#15
Hvis Outlook er installeret korrekt på din PC, så skal den dukke op, hvis du gør trin for trin, som jeg skriver i #14
Det er samme fremgangsmåde som Store Morten linker til i #17
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 01:05 #19
Hvor vælger jeg "StarT"?
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 01:15 #20
#16: Kan ikke se det nogen steder, men den er under 1 år gammel
Avatar billede Erik K Ekspert
30. maj 2022 - 01:16 #21
#19
Det er jo bare en anden måde at komme ind til standardapps i indstillinger.

Du har jo allerede været i indstillinger og valgt standardapps eller hvad betyder dit svar i #7?
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 01:29 #22
Det betyder det, der står
Avatar billede store-morten Ekspert
30. maj 2022 - 02:31 #23
#Zeba. Jeg ved godt klokken er mange, men: HuskDenGodeStemning.

Når ikke du kan svare på simple spørgsmål og følge udførlige anvisninger er du ikke nem at hjælpe.

Jeg sætter flueben i:  Stop med af følge dette spørgsmål
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 02:54 #24
Hvad er det, jeg ikke kan svare på?
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 02:55 #25
Hvad er det for udførlige anvisninger, jeg ikke kan følge?
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 02:57 #26
Måske skulle du angive udførlige anvisninger, som er korrekte:

Under Mail skal du, hvis Outlook ikke vises, vælge den app, der er angivet, for at få vist en liste over mailapps, der er installeret på computeren, og derefter vælge Outlook.

MAN KAN IKKE VÆLGE OUTLOOK. Hvor mange gange skal jeg sige det?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2022 - 06:35 #27
Hvis din Outlook er Web baseret er det måske grund til det ikke virker rigtig t?? Trykker jeg på mail i link åbnes Gmail som jeg kører over browser heller ikke.
Jeg gør det at jeg kopiere mail linket og sætter ind i Gmail. Tror program skal fysisk være installeret på computeren.
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 15:14 #28
Det er installeret på min computer
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2022 - 16:17 #29
#28.
Så har jeg ikke bud på hvorfor det er som det er desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2022 - 17:58 #30
#28 Lige en sidste:
Åbn Outlook og oppe til venstre tryk på filer, og så gå i indstillinger og så i generelt. Helt nede i bunden er formodentlig en tjekboks her du kan sætte hak i hvor der står man skal vælge Outlook som standard. Bliver også vist i slutningen på video her (som er på engelsk)
https://www.youtube.com/watch?v=G5-vtRi8MFU
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 19:56 #31
Jeg spurgte på Micro support, og de anbefalede mig at geninstallere.
Det hjalp, men nu kan jeg ikke sende mails.
I guder hvor er jeg træt af de forbandede computere og mobiler og tv. Der går ikke en dag uden at der er problemer!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2022 - 20:04 #32
hopper af her.
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 20:47 #33
Har jeg fornærmet dig?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2022 - 21:04 #34
#33 Nej.
Du må jo selv om hvad du gør på din pc.
Men når du ikke først forsøger at gøre det der skrives i tråden her, ja så føler jeg det er spild af min tid.
Derfor er denne den sidste kommentar i tråden her af konstruktiv karakter.
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 21:12 #35
Hvader det, jeg ikke forsøger at gøre?
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 21:13 #36
Skulle du ikke tage at læse det her før du skælder ud?

Jeg spurgte på Micro support, og de anbefalede mig at geninstallere.
Det hjalp, men nu kan jeg ikke sende mails.
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. maj 2022 - 21:15 #37
Det er sgu nemt at fornærme folk herinde - især dem, der ikke gider læse hvad man skriver
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2022 - 21:25 #38
#35 Du afprøvede ikke det jeg skrev før du søgte hjælp fra anden side. Så er min opgave i tråden færdig.

#36 Jeg skælder slet ikke ud. Synes bare det er øv du ikke bruger de tip i en tråd du har oprettet her, før du henvender dig til Microsoft.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2022 - 21:28 #39
#37 Du gider jo heller ikke læse det der skrives.
Så havde du afprøvet #30  før Microsoft kom på banen.
Slut herfra.
Avatar billede nopsen Ekspert
30. maj 2022 - 21:50 #40
lige meget hvor mange gange det ender sådan, bliver i samme få stykker ved med at bruge mængder af tid og energi på hans spørgsmål igen og igen.. hvorfor??
det ka næppe komme bag på jer at han ikke fatter selv de mest enkle anvisninger og trådene bliver derfor endeløse og ender i ubehageligheder fra ham.
lur mig om ikke i står klar igen i morgen, hvis han opretter et nyt spørgsmål.. det er mig en gåde.
Avatar billede ZeBa Ekspert
31. maj 2022 - 22:59 #41
#39:
Der var IKKE en tjekboks, hvor jeg kunne sætte hak i.
Men det er vel så min skyld, at der ikke er det.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2022 - 12:34 #42
#41 Du har en kedelig måde at kommunikere på, og det er jo nok derfor du ikke får hjælp i tråden her mere.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. juni 2022 - 14:23 #43
#42:
Ja, jeg skal selvfølgelig bare finde mig i igen og igen at blive mistænkeliggjort.
Men det kunne også skyldes, at ingen kan finde ud af at hjælpe mig. Microsoft kan i hvert fald ikke,
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2022 - 10:41 #44
#43 Du kender ikke en der fysisk kan komme og hjælpe dig med dine problemer.?

En ting er jo at få hjælp. En anden er jo om man kan overføre det man får besked om til handling. I dit tilfælde her har office måske ikke været installeret korrekt og derfor det ikke blev registreret når du ville ændre hvilken app du ville bruge. Der er mange spørgsmål og at finde den rette løsning kan bare ind imellem være svært.
Jeg håber dog stadig du kan sende med Thunderbird?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester