Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
30. august 2001 - 12:23 Der er 11 kommentarer

Jeg skal skrive et \" i en ASP/SQL sætning

strSQL = \"LOAD DATA LOCAL INFILE \'liste.txt\' INTO TABLE produkter FIELDS TERMINATED BY \',\' ENCLOSED BY \'\"\';\"
set oRs = oConn.Execute(strSQL)

DET HER KAN JO IKKE LADE SIG GØRE DA >> ENCLOSED BY \'\"\' << LINIEN INDEHOLDER ET >> \" <<

Hvordan mon jeg løser det ?
Avatar billede disky Nybegynder
30. august 2001 - 12:33 #1
prøv med

\\\" istedet for \"
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
30. august 2001 - 12:41 #2
Det virker ikke med \\\"

Det er vidst mere i asp-delen det går galt...selve SQL-linien skulle nok kunne klare et \" men jeg sender det via en ASP side og derfor kan jeg ikke indtaste et \"
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. august 2001 - 12:51 #3
det bør virke med \\\"

strSQL = \"LOAD DATA LOCAL INFILE \'liste.txt\' INTO TABLE produkter FIELDS TERMINATED BY \',\' ENCLOSED BY \'\\\"\';\"
set oRs = oConn.Execute(strSQL)
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
30. august 2001 - 12:53 #4
Jeg får denne :

You have an error in your SQL syntax near \'\'\\\' at line 1
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. august 2001 - 13:05 #5
har man andre muligheder for at enclose en string i asp? jeg kender ikke til asp, men i fx perl er der rige muligheder. Her kunne man fx have gjort således:

$strSQL = qq§LOAD DATA LOCAL INFILE \'liste.txt\' INTO TABLE produkter FIELDS TERMINATED BY \',\' ENCLOSED BY \'\"\';§;

så ville \" ikke være string-encloser og derfor kan man bruge den inden i en string.
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
30. august 2001 - 13:11 #6
måske...jeg kender kun \" & \'  som jeg kan bruge i ASP

POKKERS....
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. august 2001 - 13:29 #7
måske kan du dele stregen op..

igen et eksempel i perl :) (som forøvrigt også virker i php)

$strSQL = \"LOAD DATA LOCAL INFILE \'liste.txt\' INTO TABLE produkter FIELDS TERMINATED BY \',\' ENCLOSED BY \'\".\'\"\'.\"\';\";

her bliver . brugt til at indikere, at det næste også hører til strengen..
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. august 2001 - 13:30 #8
du kunne også gøre det, at du lukker spørgsmålet her og spørger asp-gutterne, de har nok lidt mere styr på det...
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
30. august 2001 - 13:52 #9
Det prøver jeg...tak !
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
30. august 2001 - 15:52 #10
Hej casper

Du skal bruge en dobbelt \", altså skrive:

ENCLOSED BY \'\"\"\';\"

Hilsen

Mads
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
31. august 2001 - 08:50 #11
Mads...det virker heller ikke: Den skal jo genkende tegnet fra min txt-fil...det er ikke kun optisk !