Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. marts 2022 - 11:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formatere USB stick til at virke bedst på Blaupunkt TV (Fladskærm)

Jeg har et Blaupunkt TV, fladskærm.

Jeg plejer at formatere UBS stick, når man optager fra TV´et til FAT32 ....
*
Men er det nu det bedste ?
*
Når der er :
NTFS, FAT, FAT32 og exFAT.
*
Så sidder der to indgange til USB stick ....
*
Jeg går ud fra at de er lige "gode" ..
- Eller er der forskel ?
*
Jeg ved ikke (kan ikke se) modellen på det Blaupunkt tv, som jeg har.
*
God Fredag til jer fra * Jørn *
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. marts 2022 - 12:03 #1
Hvis det er muligt så lad fjernsynet formatere.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. marts 2022 - 12:07 #2
Tak - Det skal jeg lige finde ud af, om man kan ....
*
Jeg er nu at fjernsynet hedder :
BLAUPUNKT - 2 / 1330
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. marts 2022 - 13:02 #3
Fat32 er stadig at foretrække, hvis ikke det selv kan formattere som foreslået.

NTFS: Windows filssystem. Kan ikke læses af særlig mange enheder, der ikke kører windows.
FAT: Gammelt gammelt filsystem, der ikke understøtter større diske. Bør ikke bruges i dag.
FAT32: Efterhånden ældre system, men bredt understøttet på mange enheder.
exFAT: Moderne filsystem beregnet til eksterne enheder. Er understøttet på de fleste enheder, men ikke ældre TV o.lign.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. marts 2022 - 13:10 #4
Manualen findes i øvrigt her: https://manuall.dk/blaupunkt-32133o-wb-11b-egbqp-eu-led-tv/

Det danske afsnit nævner det ikke, men i det tyske står der: Sie bitte, ob dieser im Dateisystem FAT32 formatiert ist.

Eller oversat - sørg for at USB-sticken er FAT32 formatteret...
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. marts 2022 - 13:42 #5
bemærk fra brugervejledningen:

Minimumsspecifikationer - USB-stik
– Læsehastighed - 20 MB/s (megabyte per sekund)
– Skrivehastighed - 6 MB/s (megabyte per sekund)

det kan ikke alle usbstik leve op til  - ved lange optagelser vil optagelsen sandsynligvis blive delt i flere filer da FAT32 har en max filstørrelse der sagtens kan nås på video.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2022 - 15:07 #6
Du siger du har 2 usb stik. Men sidder de lige ved hinanden?
Jeg tænker måske de ikke sidder ved hinanden?
På mit Luxor tv kan jeg optage over usb på en 64 GB usb pind. På mit tv er det det øverste stik. Det andet sidder sammen med et hovedtelefon stik og et andet lyd stik. På mit tv skal usb sidde i øverste stik for at bruge optagefunktion tuneren
Du burde i manual til tv se hvilket stik der skal bruges.
Samme med format på din usb når den skal bruges til at optage med. Det står også i manualen til tv. Mit tv kan formatere usb så det er klart. Under den proces oprettes en partition til at pause live tv der kan klare 30 minutter, inden den begynder at overskrive. Jeg vil da klart anbefale at gøre det over tv hvis muligt så usb bliver formateret så tv kan bruge det rigtigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2022 - 15:36 #7
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. marts 2022 - 18:03 #8
Tak til jer ....
*
220661 - De to USB stik-indgange sidder lige ved siden af hinanden.

(Det er måske også bare beregnet på, at man kan køre 2 USB stik samtidig ? - Haj jeg ikke gjort - Eller det ene er til 2.0 og det andet til 3.1 (hastighed) ?
*
Ja, det er samme TV, som jeg spurgte om ....
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2022 - 18:12 #9
Du skal nok bare blive på fat32. Mit tv bruger det samme. Der er ikke problemer med dette. Er det en lang udsendelse du optager finder tv selv ud af at opdele når det overskrider 4Gb.  Der er ikke hak på mit tv med lange udsendelser.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. marts 2022 - 22:57 #10
Tak og god nat ....