Avatar billede chameleon Nybegynder
30. august 2001 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBScript error ? Hvad betyder denne fejl?

Hej jeg forsøger at bruge et vote system som benytter sig af \"include\" - på 90% af mine sider fungerer dette fint, men på enkelte får jeg denne fejl:

Microsoft VBScript compilation error \'800a03ea\'

Syntax error

/foreignhelp/stem.inc, line 3

function stem(id)
^
Avatar billede senj Nybegynder
30. august 2001 - 10:34 #1
mere kode!
Avatar billede chameleon Nybegynder
30. august 2001 - 10:41 #2
Selve functiondelen ser således ud (men den virker jo som sagt perfekt på 90% af siderne):

<%

function stem(id)

  font    = \"<b><font size=\'1\' face=\'Verdana\'>\"
  faktor  = 1
  barcolor = \"#FF0000\"

  Set RsVote = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"/log/stem.mdb\")
  RsVote.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath

  Sql = \"Select * from navn where Id = \" & id
  Set Record =  RsVote.Execute(Sql)
  If Not Record.EOF then
    If (Len(Request.Cookies(\"stem\")(CSTR(id))))  then
      Dim Valg(5)
      valg(1) = Record(\"valg1\")
      valg(2) = Record(\"valg2\")
      valg(3) = Record(\"valg3\")
      valg(4) = Record(\"valg4\")
      valg(5) = Record(\"valg5\")

      response.write font & Record(\"Beskrivelse\")  & \"<br>\"

      Sql = \"Select count(*) as Found from Result where VoteId = \" & id
      Set Record =  RsVote.Execute(Sql)
      Ialt = Record(\"found\")

      Response.Write \"<div align=\'left\'><table border=\'0\'><tr>\"
      For i = 1 to 5
        If valg(i) <> \"\" then
          Sql = \"Select count(*) as Found from Result where VoteId = \" & id & \" and vote = \'\" & Valg(i) & \"\'\"
          Set Record = RsVote.Execute(Sql)
          Procent = 100/Ialt * Record(\"Found\")
          response.write \"<td>\" & font & Valg(i) & \"</td><td align=\'right\'>\" & font & Round(procent) & \"%</td></tr>\"
        end if
      Next
      Response.Write \"</table></div>\"

    Response.Write \"<p align=\'center\'>Based on \" & Ialt & \" votes </p>\"

    else
      session(\"retur\") = Request.ServerVariables(\"SCRIPT_NAME\")
      response.write font & Record(\"Beskrivelse\")
      response.write \"<html><head><title>Stem</title></head><body>\"
      response.write \"<form method=\'POST\' action=\'/foreignhelp/stemreg.asp\'>\"
      response.write \"<input type=\'hidden\' name=\'Voteid\' value=\" & Id & \">\"
      If Record(\"Valg1\") <> \"\" then
        response.write \"<input type=\'radio\' value=\'\" & Record(\"Valg1\") & \"\' name=\'R1\'>\" & Record(\"Valg1\") & \"<br>\"
      end if
      If Record(\"Valg2\") <> \"\" then
        response.write \"<input type=\'radio\' value=\'\" & Record(\"Valg2\") & \"\' name=\'R1\'>\" & Record(\"Valg2\") & \"<br>\"
      end if
      If Record(\"Valg3\") <> \"\" then
        response.write \"<input type=\'radio\' value=\'\" & Record(\"Valg3\") & \"\' name=\'R1\'>\" & Record(\"Valg3\") & \"<br>\"
      end if
      If Record(\"Valg4\") <> \"\" then
        response.write \"<input type=\'radio\' value=\'\" & Record(\"Valg4\") & \"\' name=\'R1\'>\" & Record(\"Valg4\") & \"<br>\"
      end if
      If Record(\"Valg5\") <> \"\" then
        response.write \"<input type=\'radio\' value=\'\" & Record(\"Valg5\") & \"\' name=\'R1\'>\" & Record(\"Valg5\") & \"<br>\"
      end if
      response.write \"<p>&nbsp;<input type=\'submit\' value=\'Vote\' name=\'B1\' class=\'cmdflat\'>&nbsp;&nbsp; <input type=\'reset\' value=\'Reset\' name=\'B2\' class=\'cmdflat\'></p>\"
      response.write \"</form></body></html>\"
    end if
  else
    response.write font & \"Fejl\"
  end if
end function
%>

Avatar billede cygnet Praktikant
30. august 2001 - 11:57 #3
er det fordi du har flere forspørgelser på den side med problemet. F.eks. har du også et forum eller ligende.. ?
Avatar billede cyb Nybegynder
30. august 2001 - 13:03 #4
Hmm .. kan ikke lige gennemskue det men kan det være fordi du includere den samme side to gange ?
Avatar billede chameleon Nybegynder
01. september 2001 - 11:59 #5
Problemet op står bla. på en side hvor man kan se sin profil - så jo der er forespørgsler (beklager men jeg er ikke en ørn til ASP)

Kan jeg skrive noget i toppen af min stem.inc fil så jeg kommer udover dette? hvis der er problemer med flere forespørgelser?

Je skyder lige lidt i tågen:

<% response.buffer = true%>  eller
option explicit  eller
<%VBScript...
Avatar billede cyb Nybegynder
01. september 2001 - 22:53 #6
Hvis problemet er at du includere siden flere gange (fra evt. fra flere undersider) så kan du ikke tjekke på om den allerde er includeret, surry det kan man ikke :-(