Avatar billede Emma Seniormester
30. december 2021 - 10:01 Der er 2 kommentarer

Kopier en tekst i et inputfelt til en anden i anden fil

Jeg båber der er en der kan hjælpe mig, da jeg gerne vil overflytte tekst fra en tekstbox til en anden i en anden fil. Det kunne nok være lavet i PHP, men jeg kan ikke køre PHP internt på grund af port konflikt.  Jeg har ikke en snus forstand på hardwarer.

Jeg har fundet eksempler på hvordan, der kan kopieres fra en til en anden på samme side.

Her er et eksempel, da det måske hjælper med den lille tilføjelse der skal til.
Der er forskellige eksempler, dette er en af de smarteste set med mine øjne.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<Script>
window.onload = function() {
    var src = document.getElementById("one"),
        dst = document.getElementById("two");
    src.addEventListener('input', function() {
        dst.value = src.value;
    });
};
</Script>
</head>
<body>

<input type="text" id="one" name="one" />
<input type="text" id="two" name="two" />

</body>
</html>
Hvis der er nødvendigt med en anden løsning vil jeg være glad for den.
Bare jeg får en løsning.
Avatar billede Emma Seniormester
30. december 2021 - 23:15 #1
Jeg har prøvet at arbejde videre med en mulighed for at overfører en værdi i en textbox fra en side til en anden anden. Ved brug af en sti og  document.getElementById, men der er noget galt. Begge filer ligger i den samme mappe.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
Fil;  copyfra.html
</head>
<body>
<input type="number" id="kvm" name="kvm" value="15"/>

</body>
</html>

Fil: copytil.html
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<Script>
Function kopieríng{
var kvm = copyfra.html/(document.getElementById("kvm").value);
document.getElementById("kvm").value = kvm;
}
</Script>
</head>
<body>

<input type="number" id="kwm" name="kvm" value=""/>
<button onclick="kopiering">Knap</button>

</body>
</html>
Avatar billede softspot Forsker
19. februar 2022 - 15:04 #2
Du bør nok forklare, hvad det er for et problem du gerne vil løse.

En måde at overføre værdier fra en side til en anden (uden brug af server) er via query-parametre. Dette kan du f.eks. gøre ved at anvende form get og så aflæse parametrene på den side du skifter til. Dette kræver umiddelbart JavaScript, da du skal aflæse disse oplysninger fra window.location-objektet.

Så hvis du skal overføre en værdi fra en side til en anden på denne måde, skal du sende den i en formular. Noget i stil med:

<form method="get" action="copytil.htm">
  <input type="number" name="kvm" value="" />
  <button>Send</button>
</form>

Hvert værdibærende formularfelt (f.eks. input, textarea, select) bliver til en parameter i url'en, med det navn feltet har. Så ovenstående vil blive til:

copytil.htm?kvm=10

...hvis du indtaster 10 i feltet kvm og trykker Send-knappen.

I copytil.htm skal du aflæse disse værdier, når siden er indlæst og indsætte dem der hvor du har brug for dem. Jeg har blot udskrevet dem i et div-element i eksemplet nedenfor:

<!doctype html>
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<div id="kvm"></div>
<script>
window.addEventListener("load", function() {
  var kvmElm = document.getElementById("kvm");
  var params = window.location.search.substr(1).split('&');
  for(var i = 0, l = params.length; i < l; i++) {
    var kv = params[i].split('=');
    if(kv.length >= 2)
      kvmElm.innerHTML += kv[0] + '=' + kv.slice(1).join('=') + '<br/>';
  }
});
</script>
</body>
</html>