Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 08:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mission Imposible...

Hej gutter...
Jeg skal lave en IP Database og ville gerne lave den på følgende måde:
4 Comboboxes der arbejder sammen (1 for hver oktet i Ip adressen) og en vælg knap der finder oplysninger frem om den valgte ip fra databasen... Disse informationer skal være Mac adresse, PC Navn og lokation. Hvis du sidder inde med en så´n database eller ved hvordan den laves er du mere end velkommen til at svare...
Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 09:00 #1
Nåja... Og der skal være mulighed for at ændre i PC Navn, Lokation og Mac adresse
Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 09:04 #2
Hvis det evt. kan laves med 4 tekstboxe ville denne løsning også kunne accepteres
Avatar billede martens Guru
30. august 2001 - 09:56 #3
leder lige ....

Det du søger har jeg arbejdet med for et par år siden, men til at tildele/beregne range med
Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 11:59 #4
Du kan ikke huske hvad det hedder kan du?

(Har hævet det til 425 Point)
Avatar billede martens Guru
30. august 2001 - 13:35 #5
Selvfølgelig !
Avatar billede martens Guru
30. august 2001 - 13:35 #6
Jeg uploader lige noget du kan kigge på....
Avatar billede martens Guru
30. august 2001 - 13:38 #7
Avatar billede martens Guru
30. august 2001 - 13:38 #8
Access 97 version
Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 14:18 #9
Lækkert... Det var lige hvad jeg søgte... 1000 tak for hjælpen
Avatar billede martens Guru
30. august 2001 - 14:41 #10
Det tog en lille time til halvanden at lave skidtet, men jeg kom lige fra det...

Men jeg håber du kan bruge det ...

PS...

hvorfor vil du søge specielt på IP´en

mvh martens
Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 15:06 #11
Det er fordi jeg er i skolepraktik som datafagtekniker, hvor vi vil til at lave det sådan at alle computerene har en fast ip så vi kan gå ind og se hvor de står og hvad de hedder :o)

Jeg tænkte... Har du låst databasen på en eller anden måde? Jeg ville nemlig gerne ind og ændre en lille smule i layoutet...

1-1½ time... Damn... Det havde taget med de næste 3-4 år tror jeg... hehe...
Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 15:15 #12
Og så tænkte jeg... Er det muligt at få søgeresultaterne op sammen med selve søgedelen?

Og evt. en del hvor man kan ændre informationer om de forskellige workstations hvis vi nu flytter rundt på dem?
Avatar billede martens Guru
30. august 2001 - 15:20 #13
Sagtens...

Den er ikke låst !

Jeg vender tilbage, skal ud og handle....
Det skal også passes :o)

I´ll be back

mvh martens
Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 15:26 #14
Okie :o) Uden mad og drikke, duer helten ikke som man siger...

Jeg kan ikke komme ind i tabellerne, om det er mig der gør noget forkert ved jeg så ikke lige...
Avatar billede jnasser Nybegynder
30. august 2001 - 15:39 #15
(Det var mig :oP)