Avatar billede Morten Professor
13. oktober 2021 - 07:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Database kald Men join og flere values

Hej

Håber der er nogen der har en ide til hvad fejlen er:
Fejl i udførsel af forespørgsel
Fejlkode: 524
Fejltekst: error (rejected)
Det ser ud til, at forbindelsen til serveren er tabt. Check netværksforbindelse, og server status.

Min kode:
SELECT DISTINCT Posts.ID, PostMeta.post_id as PostMetaPostId, Posts.post_parent as PostParent_value,  Posts.post_type,

                attribute_pa_hoejde.meta_key as attribute_pa_tween_stoerrelse, attribute_pa_hoejde.meta_value as attribute_pa_hoejde_value,
                attribute_pa_tween_stoerrelse.meta_key as attribute_pa_tween_stoerrelse, attribute_pa_tween_stoerrelse.meta_value as attribute_pa_tween_stoerrelse_value,
                    attribute_pa_aar.meta_key as attribute_pa_aar, attribute_pa_aar.meta_value as attribute_pa_aar_value,
                    attribute_pa_voksen_stoerrelse.meta_key as attribute_pa_voksen_stoerrelse, attribute_pa_voksen_stoerrelse.meta_value as attribute_pa_voksen_stoerrelse_value,
                    attribute_pa_bukse_waist.meta_key as attribute_pa_bukse_waist, attribute_pa_bukse_waist.meta_value as attribute_pa_bukse_waist_value,
                attribute_pa_bukser_laengde.meta_key as attribute_pa_bukser_laengde, attribute_pa_bukser_laengde.meta_value as attribute_pa_bukser_laengde_value,
                attribute_pa_sko_stoerrelse.meta_key as attribute_pa_sko_stoerrelse, attribute_pa_sko_stoerrelse.meta_value as attribute_pa_sko_stoerrelse_value,
                attribute_pa_stroemper_str.meta_key as attribute_pa_stroemper_str, attribute_pa_stroemper_str.meta_value as attribute_pa_stroemper_str_value,
                attribute_pa_bh_stoerrelse.meta_key as attribute_pa_bh_stoerrelse, attribute_pa_bh_stoerrelse.meta_value as attribute_pa_bh_stoerrelse_value,
                attribute_pa_bh_skaal_stoerrelse.meta_key as attribute_pa_bh_skaal_stoerrelse, attribute_pa_bh_skaal_stoerrelse.meta_value as attribute_pa_bh_skaal_stoerrelse_value,
                attribute_pa_baelte_laengde.meta_key as attribute_pa_baelte_laengde, attribute_pa_baelte_laengde.meta_value as attribute_pa_baelte_laengde_value,
                attribute_pa_leverandoer_stoerrelse.meta_key as attribute_pa_leverandoer_stoerrelse, attribute_pa_leverandoer_stoerrelse.meta_value as attribute_pa_leverandoer_stoerrelse_value

FROM nw_postmeta
INNER JOIN nw_posts as Posts ON post_id = Posts.ID
    LEFT JOIN nw_postmeta as PostMeta ON ID = PostMeta.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_hoejde ON ID = attribute_pa_hoejde.post_id
LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_tween_stoerrelse ON ID = attribute_pa_tween_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_aar ON ID = attribute_pa_aar.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_voksen_stoerrelse ON ID = attribute_pa_voksen_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_bukse_waist ON ID = attribute_pa_bukse_waist.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_bukser_laengde ON ID = attribute_pa_bukser_laengde.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_sko_stoerrelse ON ID = attribute_pa_sko_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_stroemper_str ON ID = attribute_pa_stroemper_str.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_bh_stoerrelse ON ID = attribute_pa_bh_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_bh_skaal_stoerrelse ON ID = attribute_pa_bh_skaal_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_baelte_laengde ON ID = attribute_pa_baelte_laengde.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as attribute_pa_leverandoer_stoerrelse ON ID = attribute_pa_leverandoer_stoerrelse.post_id

WHERE attribute_pa_hoejde.meta_key = 'attribute_pa_hoejde' AND
      attribute_pa_tween_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_tween-stoerrelse' AND
      attribute_pa_aar.meta_key = 'attribute_pa_aar' AND
attribute_pa_voksen_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_voksen-stoerrelse' AND
attribute_pa_bukse_waist.meta_key = 'attribute_pa_bukse-waist' AND
attribute_pa_bukser_laengde.meta_key = 'attribute_pa_bukser-laengde' AND
attribute_pa_sko_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_sko-stoerrelse' AND
attribute_pa_stroemper_str.meta_key = 'attribute_pa_stroemper-str' AND
attribute_pa_bh_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_bh-stoerrelse' AND
attribute_pa_bh_skaal_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_bh-skaal-stoerrelse' AND
attribute_pa_baelte_laengde.meta_key = 'attribute_pa_baelte-laengde' AND
attribute_pa_leverandoer_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_leverandoer-stoerrelse' AND

      Posts.ID = (243, 244, 245, 246, 247)

Jeg tester den i phpmyadmin

Når jeg tager en value virker det fint men med flere siger den fejlen der.

Håber i ved eller jeg prøve.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Morten Professor
13. oktober 2021 - 10:39 #1
Hvis andre skulle få problemer var der intet ivejen med denne.
Det var simpelthen serveren der ikke kunne klare det.

Det skal jeg lige have kigget på ;)

SELECT DISTINCT Posts.ID, PostMeta.post_id as PostMetaPostId, Posts.post_parent as PostParent_value,  Posts.post_type,

                hoejde.meta_key as tween_stoerrelse, hoejde.meta_value as hoejde_value,
                tween_stoerrelse.meta_key as tween_stoerrelse, tween_stoerrelse.meta_value as tween_stoerrelse_value,
                    aar.meta_key as aar, aar.meta_value as aar_value,
                    voksen_stoerrelse.meta_key as voksen_stoerrelse, voksen_stoerrelse.meta_value as voksen_stoerrelse_value,
                    bukse_waist.meta_key as bukse_waist, bukse_waist.meta_value as bukse_waist_value,
                bukser_laengde.meta_key as bukser_laengde, bukser_laengde.meta_value as bukser_laengde_value,
                sko_stoerrelse.meta_key as sko_stoerrelse, sko_stoerrelse.meta_value as sko_stoerrelse_value,
                stroemper_str.meta_key as stroemper_str, stroemper_str.meta_value as stroemper_str_value,
                bh_stoerrelse.meta_key as bh_stoerrelse, bh_stoerrelse.meta_value as bh_stoerrelse_value,
                bh_skaal_stoerrelse.meta_key as bh_skaal_stoerrelse, bh_skaal_stoerrelse.meta_value as bh_skaal_stoerrelse_value,
                baelte_laengde.meta_key as baelte_laengde, baelte_laengde.meta_value as baelte_laengde_value,
                leverandoer_stoerrelse.meta_key as leverandoer_stoerrelse, leverandoer_stoerrelse.meta_value as leverandoer_stoerrelse_value

FROM nw_postmeta
INNER JOIN nw_posts as Posts ON post_id = Posts.ID
    LEFT JOIN nw_postmeta as PostMeta ON ID = PostMeta.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as hoejde ON ID = hoejde.post_id
LEFT JOIN nw_postmeta as tween_stoerrelse ON ID = tween_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as aar ON ID = aar.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as voksen_stoerrelse ON ID = voksen_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as bukse_waist ON ID = bukse_waist.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as bukser_laengde ON ID = bukser_laengde.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as sko_stoerrelse ON ID = sko_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as stroemper_str ON ID = stroemper_str.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as bh_stoerrelse ON ID = bh_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as bh_skaal_stoerrelse ON ID = bh_skaal_stoerrelse.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as baelte_laengde ON ID = baelte_laengde.post_id
    LEFT JOIN nw_postmeta as leverandoer_stoerrelse ON ID = leverandoer_stoerrelse.post_id

WHERE hoejde.meta_key = 'attribute_pa_hoejde' AND
      tween_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_tween-stoerrelse' AND
      aar.meta_key = 'attribute_pa_aar' AND
voksen_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_voksen-stoerrelse' AND
bukse_waist.meta_key = 'attribute_pa_bukse-waist' AND
bukser_laengde.meta_key = 'attribute_pa_bukser-laengde' AND
sko_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_sko-stoerrelse' AND
stroemper_str.meta_key = 'attribute_pa_stroemper-str' AND
bh_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_bh-stoerrelse' AND
bh_skaal_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_bh-skaal-stoerrelse' AND
baelte_laengde.meta_key = 'attribute_pa_baelte-laengde' AND
leverandoer_stoerrelse.meta_key = 'attribute_pa_leverandoer-stoerrelse' AND

      PostMeta.post_id IN (243, 244, 245, 246, 247) GROUP BY PostMeta.post_id
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2021 - 14:32 #2
Du skal sikre dig at der er index på de felter der skal være index på.
Avatar billede Morten Professor
13. oktober 2021 - 15:03 #3
Hvordan sikre jeg mig det det er et CMS system jeg arbejder i. Det er Wordpress