Avatar billede hybrid Nybegynder
29. august 2001 - 23:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelsen af frame

Mit problem er at jeg vil lave et script som kan ændre størrelsen på fraHelp til 150 uden samtid at ændre størrelsen på fraToc.

<script language=\"JavaScript\">
var bshowhelp = false
var bshowtoc  = true;

function ShowbasicsiteHelp(){
    If (bshowtoc){
        top.TCfs.cols = \"300,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }
bshowhelp = True1;
}
function ShowToc(){
    If (bshowhelp){
        top.TCfs.cols = \"300,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"300,*,0\";
    }
bshowtoc = True;
}

function HideToc(){

    If (bshowhelp){
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,0\";
    }
bshowtoc = False;
}
</script>
<frameset rows=\"30,*\" frameborder=\"0\" border=0 framespacing=\"0\" bordercolor=\"#CCCCCC\" >
    <frame src=\"Top.asp\" name=\"top\" scrolling=\"no\" noresize marginwidth=\"5\" marginheight=\"4\">
    <FRAMESET id=\"TCfs\" COLS=\"300,*,0\"  FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"6\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraToc\" SRC=\"content/toc.asp.\"  SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraTopic\" SRC=\"startpage.asp\"  FRAMEBORDER=\"no\" BORDER=\"0\" BORDERCOLOR=\"#006699\" SCROLLING=\"YES\">
        <FRAME NAME=\"fraHelp\" SRC=\"content/toc.asp\" SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
    </FRAMESET>
</frameset>
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. august 2001 - 23:27 #1
<script language=\"JavaScript\">
var bshowhelp = false
var bshowtoc  = true;

function ShowbasicsiteHelp(){
    If (bshowtoc){
        top.TCfs.cols = \"300,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }
bshowhelp = True1;
}
function ShowToc(){
    If (bshowhelp){
        top.TCfs.cols = \"300,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"300,*,0\";
    }
bshowtoc = True;
}

function HideToc(){

    If (bshowhelp){
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,0\";
    }
bshowtoc = False;
}
</script>
<frameset rows=\"30,*\" frameborder=\"0\" border=0 framespacing=\"0\" bordercolor=\"#CCCCCC\" >
    <frame src=\"Top.asp\" name=\"top\" scrolling=\"no\" noresize marginwidth=\"5\" marginheight=\"4\">
    <FRAMESET id=\"TCfs\" cols=\"190,*,0\"  FRAMEBORDER=\"0\" FRAMESPACING=\"6\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraToc\" SRC=\"content/toc.asp.\"  SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraTopic\" SRC=\"startpage.asp\"  FRAMEBORDER=\"no\" BORDER=\"0\" BORDERCOLOR=\"#006699\" SCROLLING=\"YES\">
        <FRAME NAME=\"fraHelp\" SRC=\"content/toc.asp\" SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
    </FRAMESET>
</frameset>

her det framensat til 190, noget bedre, bare copy og paste, også skulle det gerne virke...

<FRAMESET id=\"TCfs\" COLS=\"300,*,0\"  FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"6\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" BORDER=\"0\"> det er i denne sætning du ændre breden på din frame, tallet bag COLS er det tal som du skal ændre..
Avatar billede hybrid Nybegynder
29. august 2001 - 23:43 #2
Jeg ved ikke om jeg ikke har formuleret mig godt nok(samtid bliver til samtidig), men
det jeg har brug for er, at man kan skal akunne gøre et dynamisk via javascript.
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 01:51 #3
<ole>
bshowhelp = True1; skal være: showhelp = true;
bshowtoc = True; skal være: bshowtoc = true;
bshowtoc = False; skal være: bshowtoc = false;

Så skal du kalde rigtigt fra dine frames. Hvis du kalder inde fra en frame i det frameset, der har id=\"TCfs\", skal du kalde med \'parent.parent\' foran funktionsnavnet. Altså f.eks:
  onclick=\"parent.parent.ShowbasicsiteHelp();\"
Kalder du fra den frame, der hedder \'top\' - og som du endelig skal døbe om til noget andet...f.eks. \'topFr\' - skal du kalde med:
  onclick=\"parent.ShowbasicsiteHelp();\"

Grunden til, du skal ændre navnet på \'top\' er, at \'top\' inde i funktionen skal referere til det øverste vindues-objekt...selve browservinduet. Så er det meget uheldigt, hvis der også er en frame med det navn. \'top\' er \'forbudt\' til navne og id\'er i JavaScript.
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 01:52 #4
Hov...øverste linie skulle have sagt:
  bshowhelp = True1; skal være: bshowhelp = true;
...sorry  :)
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 15:04 #5
Hvad mon har du lavet galt, siden det ikke virker? Kunne du ikke kommentere din afvisning?
Hvis vi skal komme videre, skal du nok skrive en URL, så vi kan finde fejlen.
/mvh
Avatar billede hybrid Nybegynder
30. august 2001 - 15:05 #6
Det script som jeg har vedhæfter er det som jeg bruger nu. Det jeg gerne vil er at lave det om så jeg ikke laver om på viden på både fraToc  og fraHelp som er det jeg gør nu med cols = \"300,*,150\";, men i stedet for kan sætte fraHelp.(width) = \"150\";, uden samtidig at der sker noget med fraToc. Håber at det hjælper med at forstå problem stillingen.
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 15:23 #7
Det er gået op for mig, det er det dokument, du bruger...jeg har bare på fornemmelsen, problemet ligger et andet sted. URL,please  :)
Avatar billede hybrid Nybegynder
30. august 2001 - 15:29 #8
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 15:35 #9
Gør nu, som jeg skriver! JavaScript er case-sensitive. \'true\' og \'false\' staves med lille. Det gør \'if\' også.
Avatar billede hybrid Nybegynder
30. august 2001 - 15:35 #10
<script language=\"JavaScript\">
function ShowToc()
{
    top.TCfs.cols = \"250,*\";
}
function HideToc()
{
    top.TCfs.cols = \"0,*\";
}
</script>
Ovenstående script var det som jeg har brugt før da jeg kun havde fraToc og fraTopic.
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 15:38 #11
Lav nu også dit navn på den frame om, der hedder \'top\'...!
Avatar billede hybrid Nybegynder
30. august 2001 - 15:40 #12
done
Avatar billede hybrid Nybegynder
30. august 2001 - 15:45 #13
Den gamle ver. kan ses her http://www.rustmark.dk/spm/103809/old/
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 15:56 #14
\'if\' er stadig med lille \'i\' og hvad laver du her:
  <A href=\"java script:%20HideToc();\"
Der skal stå:
  <A href=\"java script:parent.HideToc();\"
Det gælder også det andet link.
Avatar billede hybrid Nybegynder
30. august 2001 - 16:11 #15
Nu ser det ud som noget af det virker :-). Det som så er problemet med den løsning som vi har her er at hvis nogle flytter på en fratoc frameborder, og der efter vælger show help eller hide help bliver fratoc frameborder også flyttet.

Skal der 100 point mere oven i for at finde en løsning. Foreløbig tak til olebole for sit store arbejde :-)
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 16:18 #16
Nejnej...jeg har zq rigelig med points - og de tager ikke imod dem hos SuperBrugsen  =o)
Prøver lige at kikke på det.
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2001 - 17:05 #17
Du må kunne lave noget à la:

function ShowbasicsiteHelp(){
    if (bshowtoc){
            myToc = parent.TCfs.cols.split(\",\")[0];
            top.TCfs.cols = myToc+\",*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }
bshowhelp = true;
}

/mvh