Avatar billede hybrid Nybegynder
29. august 2001 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelsen af frame

Mit problem er at jeg vil lave et script som kan ændre størrelsen på fraHelp til 150 uden samtid at ændre størrelsen på fraToc.

<script language=\"JavaScript\">
var bshowhelp = false
var bshowtoc  = true;

function ShowbasicsiteHelp(){
    If (bshowtoc){
        top.TCfs.cols = \"300,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }
bshowhelp = True1;
}
function ShowToc(){
    If (bshowhelp){
        top.TCfs.cols = \"300,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"300,*,0\";
    }
bshowtoc = True;
}

function HideToc(){

    If (bshowhelp){
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,0\";
    }
bshowtoc = False;
}
</script>
<frameset rows=\"30,*\" frameborder=\"0\" border=0 framespacing=\"0\" bordercolor=\"#CCCCCC\" >
    <frame src=\"Top.asp\" name=\"top\" scrolling=\"no\" noresize marginwidth=\"5\" marginheight=\"4\">
    <FRAMESET id=\"TCfs\" COLS=\"300,*,0\"  FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"6\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraToc\" SRC=\"content/toc.asp.\"  SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraTopic\" SRC=\"startpage.asp\"  FRAMEBORDER=\"no\" BORDER=\"0\" BORDERCOLOR=\"#006699\" SCROLLING=\"YES\">
        <FRAME NAME=\"fraHelp\" SRC=\"content/toc.asp\" SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
    </FRAMESET>
</frameset>
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. august 2001 - 23:21 #1
<FRAMESET id=\"TCfs\" COLS=\"300,*,0\"  FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"6\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" BORDER=\"0\">

i denne del af det, skal du bare skrive vhor bred den skal være, f.x 159 i stedet for 300, og det er tallet bag COLS du skal rette...

Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. august 2001 - 23:23 #2
<script language=\"JavaScript\">
var bshowhelp = false
var bshowtoc  = true;

function ShowbasicsiteHelp(){
    If (bshowtoc){
        top.TCfs.cols = \"300,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }
bshowhelp = True1;
}
function ShowToc(){
    If (bshowhelp){
        top.TCfs.cols = \"300,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"300,*,0\";
    }
bshowtoc = True;
}

function HideToc(){

    If (bshowhelp){
        top.TCfs.cols = \"0,*,150\";
    }else{
        top.TCfs.cols = \"0,*,0\";
    }
bshowtoc = False;
}
</script>
<frameset rows=\"30,*\" frameborder=\"0\" border=0 framespacing=\"0\" bordercolor=\"#CCCCCC\" >
    <frame src=\"Top.asp\" name=\"top\" scrolling=\"no\" noresize marginwidth=\"5\" marginheight=\"4\">
    <FRAMESET id=\"TCfs\" cols=\"190,*,0\"  FRAMEBORDER=\"0\" FRAMESPACING=\"6\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraToc\" SRC=\"content/toc.asp.\"  SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraTopic\" SRC=\"startpage.asp\"  FRAMEBORDER=\"no\" BORDER=\"0\" BORDERCOLOR=\"#006699\" SCROLLING=\"YES\">
        <FRAME NAME=\"fraHelp\" SRC=\"content/toc.asp\" SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
    </FRAMESET>
</frameset>

sådan skal du bare sætte det ind, du kan bare kopier, og her har jeg sat den til 190 i stedet for 300...
Avatar billede prodic Mester
30. august 2001 - 01:06 #3
Nu er jeg på gyngende grund, men er det noget lignende der her :

Du skal bruge denne kode på en seperat side :
<script language=\"JavaScript\"><!--
function go(){

parent.document.all(\"TopFrame\").all(\"TCfs\").cols=\"231,*,150\";

}

//--></script>

og den kan du så kalde med :
<input type = \"button\" value=\"Hullubullulu\" onClick=\"go();\">

Desuden så har jeg sat et ID-tag på dine frameset\'s så de ser sådan her ud :
<frameset id=\"TopFrame\" rows=\"39,*\" frameborder=\"0\" border=0 framespacing=\"0\" bordercolor=\"#CCCCCC\" >
    <frame src=\"Top.asp\" name=\"top\" scrolling=\"no\" noresize marginwidth=\"5\" marginheight=\"4\">
    <FRAMESET id=\"TCfs\" COLS=\"231,*,0\"  FRAMEBORDER=\"1\" FRAMESPACING=\"6\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" BORDER=\"0\">
        <FRAME NAME=\"fraToc\" SRC=\"content/toc.asp.\"  SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">

    <FRAME NAME=\"fraTopic\" SRC=\"NY KODE PÅ EGEN SIDE HER\"  FRAMEBORDER=\"no\" BORDER=\"0\" BORDERCOLOR=\"#006699\" SCROLLING=\"YES\">

      <FRAME NAME=\"fraHelp\" SRC=\"content/toc.asp\" SCROLLING=\"auto\" TOPMARGIN=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" MARGINWIDTH=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\" BORDER=\"0\">
    </FRAMESET>
</frameset>

Den seperate side kan du så indsætte hvor jeg f.eks har gjort det. Det skulle stå med store bogstaver : \"NY KODE PÅ EGEN SIDE HER\"

Sådan kan det laves - ved ikke om det er sådan noget du mangler. Ellers så får jeg det nok at vide af de kyndige herrer.

Det skulle virke i IE4 og op. Men NS - dont think so.
På grund af det spæde forsøg, så er det kun en kommentar - kunne jo have misforstået det hele.
Avatar billede prodic Mester
30. august 2001 - 02:01 #4
Hov 2 identiske spørgsmål.

ole har givet et mere korrekt svar i det andet.
http://www.eksperten.dk/spm/103809
Avatar billede hybrid Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:42 #5
UNDSKYLD !!!
Det viser sig at spørgsmålet som jeg her stillet er blevet oprettet to gange

http://www.eksperten.dk/spm/103800
http://www.eksperten.dk/spm/103809

Spørgsmålet(103809) blev besvaret med accepteret svar fra olebole.
Jeg må derfor henvise til diskussionen i Spørgsmålet(103809)