Avatar billede sark.dk Nybegynder
29. august 2001 - 21:21 Der er 14 kommentarer

Optimering/hastighed af kode...

Denne kode virker fint nok.. men den er ALT for langtsom... kan det skrives om ?
<?
for ($i=0;$i<count($RetrieveFile);$i++) {
if (ereg(\"<!--  Beskrivende FORLAGSNOTE -->\", $RetrieveFile[$i])) {
            $ting = strip_tags($RetrieveFile[$i+1]);
            $Beskrivelse = \"<!--start-->$ting<br><br><!--slut-->\";
            }
$RetrieveFile[$i] = strip_tags($RetrieveFile[$i]);
        if (ereg(\"ISBN\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\-]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $Isbn = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
            }

        if (ereg(\"udgave,\", $RetrieveFile[$i])) {
            }
        if (ereg(\"sider.\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $sider = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
            }
        if (ereg(\"Pris(.*)kr.\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\,]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $pris = \"$RetrieveFile[$i]\";
            }

print \"$Beskrivelse\\n\";
print \"$Isbn\\n\";
print \"$udgave\\n\";
print \"$sider\\n\";
print \"$pris\\n\";
?>Denne kode virker fint nok.. men den er ALT for langtsom... kan det skrives om ?
<?
for ($i=0;$i<count($RetrieveFile);$i++) {
if (ereg(\"<!--  Beskrivende FORLAGSNOTE -->\", $RetrieveFile[$i])) {
            $ting = strip_tags($RetrieveFile[$i+1]);
            $Beskrivelse = \"<!--start-->$ting<br><br><!--slut-->\";
            }
$RetrieveFile[$i] = strip_tags($RetrieveFile[$i]);
        if (ereg(\"ISBN\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\-]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $Isbn = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
            }

        if (ereg(\"udgave,\", $RetrieveFile[$i])) {
            }
        if (ereg(\"sider.\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $sider = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
            }
        if (ereg(\"Pris(.*)kr.\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\,]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $pris = \"$RetrieveFile[$i]\";
            }

print \"$Beskrivelse\\n\";
print \"$Isbn\\n\";
print \"$udgave\\n\";
print \"$sider\\n\";
print \"$pris\\n\";
?>Denne kode virker fint nok.. men den er ALT for langtsom... kan det skrives om ?
<?
for ($i=0;$i<count($RetrieveFile);$i++) {
if (ereg(\"<!--  Beskrivende FORLAGSNOTE -->\", $RetrieveFile[$i])) {
            $ting = strip_tags($RetrieveFile[$i+1]);
            $Beskrivelse = \"<!--start-->$ting<br><br><!--slut-->\";
            }
$RetrieveFile[$i] = strip_tags($RetrieveFile[$i]);
        if (ereg(\"ISBN\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\-]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $Isbn = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
            }

        if (ereg(\"udgave,\", $RetrieveFile[$i])) {
            }
        if (ereg(\"sider.\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $sider = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
            }
        if (ereg(\"Pris(.*)kr.\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\,]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $pris = \"$RetrieveFile[$i]\";
            }

print \"$Beskrivelse\\n\";
print \"$Isbn\\n\";
print \"$udgave\\n\";
print \"$sider\\n\";
print \"$pris\\n\";
?>
Avatar billede sark.dk Nybegynder
29. august 2001 - 21:22 #1
WOW hvad skete der der

poster det lige igen her :
Denne kode virker fint nok.. men den er ALT for langtsom... kan det skrives om ?
<?
for ($i=0;$i<count($RetrieveFile);$i++) {
if (ereg(\"<!--  Beskrivende FORLAGSNOTE -->\", $RetrieveFile[$i])) {
            $ting = strip_tags($RetrieveFile[$i+1]);
            $Beskrivelse = \"<!--start-->$ting<br><br><!--slut-->\";
            }
$RetrieveFile[$i] = strip_tags($RetrieveFile[$i]);
        if (ereg(\"ISBN\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\-]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $Isbn = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
            }

        if (ereg(\"udgave,\", $RetrieveFile[$i])) {
            }
        if (ereg(\"sider.\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $sider = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
            }
        if (ereg(\"Pris(.*)kr.\", $RetrieveFile[$i])) {
            $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\,]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
            $pris = \"$RetrieveFile[$i]\";
            }

print \"$Beskrivelse\\n\";
print \"$Isbn\\n\";
print \"$udgave\\n\";
print \"$sider\\n\";
print \"$pris\\n\";
?>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. august 2001 - 21:26 #2
Prøv først at bruge strpos() istedet for ereg() når du ikke bruger regexp .. omskriver lige med strpos() istedet ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. august 2001 - 21:28 #3
<?
for ($i=0;$i<count($RetrieveFile);$i++) {
    if (strpos($RetrieveFile[$i], \"<!--  Beskrivende FORLAGSNOTE -->\") !== false) {
        $ting = strip_tags($RetrieveFile[$i+1]);
        $Beskrivelse = \"<!--start-->$ting<br><br><!--slut-->\";
    }
    $RetrieveFile[$i] = strip_tags($RetrieveFile[$i]);

    if (strpos($RetrieveFile[$i], \"ISBN\") !== false) {
        $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\-]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
        $Isbn = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
    }
    if (strpos($RetrieveFile[$i], \"udgave,\") !==false) {
    }
    if (strpos($RetrieveFile[$i], \"sider.\") !== false) {
        $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
        $sider = \"$RetrieveFile[$i]<br><br>\";
    }
    if (ereg(\"Pris(.*)kr.\", $RetrieveFile[$i])) {
        $RetrieveFile[$i] = eregi_replace(\"[^0-9\\,]+\", \"\", $RetrieveFile[$i]);
        $pris = \"$RetrieveFile[$i]\";
  }

print \"$Beskrivelse\\n\";
print \"$Isbn\\n\";
print \"$udgave\\n\";
print \"$sider\\n\";
print \"$pris\\n\";
?>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. august 2001 - 21:30 #4
Nr. 2: Bruger du @file() til at hente indholdet af en side ? I så fald, tror du ikke det er bedre at join()\'e arrayet til een streng istedet for at løbe hver linie igennem ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. august 2001 - 21:30 #5
By the way, !== betyder Not Identical.
Avatar billede sark.dk Nybegynder
29. august 2001 - 21:32 #6
Hvad mener du med at jeg skal bruge join(); hvad vil det betyde ?
Avatar billede sark.dk Nybegynder
29. august 2001 - 21:33 #7
Hvis det blive 1 lang linie så kan jeg jo ikke hente dataen på den måde jeg gør nu
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. august 2001 - 21:36 #8
sark.dk:> har du ret i  ... :-( men prøv at bruge det jeg har lavet med strpos()
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. august 2001 - 21:36 #9
forøvrigt tror jeg godt du kan fjerne:

!== false

fra dem ...
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 13:15 #10
td> Hvorfor vil du gerne have  !==  når den korrekte syntaks er !=      ??
Avatar billede myplacedk Nybegynder
31. august 2001 - 19:41 #11
el_barto >> !== er skam ingen syntax-fejl.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 20:30 #12
myplacedk> Måske har du ret, men hvad er forskellen på != og !== ?? For mig at se er det ekstra = bare fyld i størrelsen af filen..? Men jeg kan jo tage fejl :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
31. august 2001 - 22:38 #13
el_barto >> Ja, du tager meget fejl. :)

= assignment
== equal
=== identical

!= not equal
!== not identical

For at to ting kan være \"identical\" skal de være af samme type.

Hvis nu fx. \"strpos\" ovenfor giver \"0\" (strengen er fundet på position 0), så vil 0 faktisk være == false, men ikke === false. Og det er jo det, det vi skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2001 - 22:58 #14
muplacedk> aahh... :) Man lever for at lære! *S*