Avatar billede lurup Ekspert
04. juli 2021 - 22:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente Office 2019 plus

Hej

Kan jeg hente Office 2019 plus dk som fil og installer det på en anden pc.?
Skal ud til en kammerat og installer det som har mega dårlig net.
Hvis ja hvor ?
Avatar billede Mikael Ekspert
04. juli 2021 - 23:55 #1
Dette er en billig mulighed.. Du får/downloader en ISO, som du kan lægge på en stick hjemmefra og installere hos din ven.

PS!!! Har købt flere gange fra det firma. Uden problemer.

https://productkeys.dk/produkt/microsoft-office-2019-professional-plus/
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2021 - 08:47 #2
Enig i #1😊
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. juli 2021 - 09:39 #3
Jeg ved ikke om man får muligheden for at hente en fuld installation med ovenstående køb/link - normalt i dag får man kun en "download installer", et lille program der installere Microsofts "Click-and-Run" funktion, der så downloader og installerer officepakken.

Hvis man skal køre en "offline installation", kræver det normalt at man laver en deploy-installation - det er lidt mere speget, hvis man ikke har prøvet det før. I korte træk går det ud på at danne en konfigurationsfil (XML) over installationen, d.v.s. hvilken version af Office man ønsker at downloade, hvilke produkter der hører til, evt. udeladte programmer, accept af licensbetingelser m.m. - og denne bruges så som input til at downloade installationsfilerne.
Efter de er downloaded, bruges den samme konfigurationsfil til den egentlige installation fra en harddisk eller USB stick.

Men har man ikke prøvet det før, kan det virke temmelig besværligt.

Selve XML filen kan dannes "grafisk" via Microsofts portal på https://config.office.com/ (den lille knap "Create" i bunden).
Hvordan XML filen bruges, kan læses på siderne på https://docs.microsoft.com/en-us/deployoffice/overview-of-the-office-customization-tool-for-click-to-run
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2021 - 11:49 #4
Deploy installation er også eneste mulighed for at tilpasse hvilke programmer man vil have på. Ellers vil man få alle programmer på når man installerer. Det problem er der ikke med Libre Office som jeg bruger efter support til 2010 forsvandt.
Avatar billede lurup Ekspert
05. juli 2021 - 17:31 #5
1000 tak for svar
Avatar billede Peter Guru
05. juli 2021 - 18:52 #6
Kik først i trustpilot om folks erfaringer med productkeys. Det er en licens broker som sælger brugte nøgler som oftest ikke virker. Jeg blev advaret i dette Forum.
Avatar billede Mikael Ekspert
05. juli 2021 - 20:56 #7
#6.. Ja nogen brokker sig på Trust.. Men de har ikke forstået konceptet med "genbrugs licenser"..

Det er korrekt, at den købte licens ikke direkte godkendes/aktiveres af Microsoft på den "normale" måde. Det har jeg også prøvet.

Men de er altid blevet aktiveret af Microsoft via "telefon metoden".
Okay, det er lidt mere besværligt, men til spotprisen for et fuldt lovligt produkt, så er det smule ekstra besvær, bestemt det værd. ;)