Avatar billede pilrik Nybegynder
23. januar 2000 - 19:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Anti-aliasing

Kan man anti-aliase i Illustrator som man kan i Photoshop. Jeg har Illustrator 7.0 og alt hvad jeg laver af grafik og tekst kliver ikke anti.aliased.
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. januar 2000 - 20:23 #1
Det skulle da gerne komme op som option i export gif dialog boksen, jeg mener det er et lille felt som bare skal klikkes til et kryds!
Jeg husker det ikke så godt da jeg har kørt med 8.0 siden den kom sidste år.
Avatar billede pilrik Nybegynder
23. januar 2000 - 20:34 #2
Hvorledes er det i 8.0?
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. januar 2000 - 21:25 #3
Som beskrevet!
-samme gælder for:
-transparent
-interlace
-imagemap
altså i 8.0 som muligvis er magen til 7.0:
skriv eller tegn dit 'billede' >
vælg det tegneredskab som kan tegner firkanter > sæt fyld farve til gennemsigtig gør det samme med 'outlinen' > tegn/marker med en firkant rundt om dit 'billede' ( dette gør at dit billede ikke bliver skåret lige i 'kanten') > vælg markerings pilen > marker firkanten og dit ' billede' > filer > exporter >skriv dit billede navn > vælg gif 89a som filtype >tryk ok> marker felterne 'anti-alias' og 'transparent'og sæt dine colors og palette og tryk ok!
det er proceduren i 8.0 og så hvidt jeg husker på samme måde i 7.0!
:)

Avatar billede zane Nybegynder
23. januar 2000 - 23:17 #4
Du kan også bare copy - paste imellem Illustrator og Phototshop, så bliver du spurgt om det skal være antialiaseret.

~zane~
Avatar billede pilrik Nybegynder
24. januar 2000 - 10:47 #5
Tak zane, for dit indlæg, på trods af at points'ne er givet.