Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sletning af Application!\"#?

Hvordan gør man sådan at en specifik application bliver slettet når en bruger f.eks. lukker browseren eller forlader siden?
Det virker fint med sessions, men ikke med application, jeg har ladet mig fortælle at det er fordi at en application bliver brugt af flere brugere og derfor kan en enkel bruger ikke slette den, men hos os bruges application´en kun af den enkle bruger.

Hilsen Addy
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:37 #1
Hallo eksperter, kom nu. Jeg forestillede mig da ikke at det var så svært!!!!!!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. august 2001 - 17:48 #2
En Session bliver ikke slettet før den udløber, i reglen efter 20 min. hvor brugeren ikke har ladet høre fra sig.

- Eller hvis du kalder Session.Abandon

En Application bliver kun slettet (egentlig genstartet) når serveren genstarter, dog er det så smart at den også genstartes hvis du overskriver din global.asa.

Jeg vil gerne prøve at finde en kommando der lukker en application, men fortæl mig lige først hvorfor. Det vil nemlig resultere i at alle Sessions lukkes, og det er vel ikke det du vil?
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:55 #3
Det er fordi at når man logger på min site, for man tildelt en application som fortæller at man er online. Det skal jo være en application da andre brugere også skal kunne se om man er online!
Har du et alternativ?

Hilsen Addy
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 20:18 #4
Hey er der andre, der kan svare her?????Q(#\"

Addy
Avatar billede tmceu Praktikant
29. august 2001 - 20:36 #5
Mener du en applikations VARIABEL ? Jeg kan ikke forestille mig at du har en applikation pr. bruger.

Hvor mange profiler har du i øvrigt ?
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 20:39 #6
Det er fordi at andre brugere skal kunne se om en bruger er logget-på derfor havde jeg tænkt på at lave en application for hver bruger så kunne andre bruger se om den application fanstes og dermed om brugeren var logget-på!!!
Men har du et andet forslag, det skal være sikkert så det skal ikke være noget med at hvis brugeren glemmer at logge ud så står han som at være logget-på og sådan noget!

Nogen forslag?

Hilsen Addy/MixMaster
Avatar billede addy Nybegynder
03. september 2001 - 16:11 #7
Jeg har ikke to profiler til andre!

Her forklare jeg:
http://www.eksperten.dk/spm/105368
Avatar billede tmceu Praktikant
03. september 2001 - 23:25 #8
lukker du denne ?
Avatar billede addy Nybegynder
03. september 2001 - 23:49 #9
Jep
Avatar billede addy Nybegynder
03. september 2001 - 23:51 #10
Pis, jeg kom til at give ldanielsen pointe, når lige meget.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. september 2001 - 00:21 #11
Tak for dem :o)