Avatar billede dammeren Nybegynder
29. august 2001 - 16:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Notes 4.6.5a fra forskellige arbejdspladser:

Lige nu er vores arbejdspladser sat op, således at brugerne kun kan benytte notes fra en arbejdsplads.
Mit problem er at jeg gerne vil have at brugerne får mulighed for at logge sig på notes uanset, hvilken arbejdsplads de sætter sig ved. Jeg har kigget lidt på svarene i ”Adg. til id-fil fra flere PC’er”, men jeg føler mig desværre ikke helt i stand til at følge løsningen.

Jeg har oprettet et personligt drev til brugere på serveren, som de får adgang til, når de logger sig på Win NT/Windows 2000.

Jeg har derfor nu store planer om at flytte filerne Names.nsf, Desktop.nsf og user.id over på deres personlige drev, således at de kan få adgang til filerne uanset hvilken arbejdsplads, de logger sig på. Jeg er også godt klar over at jeg skal rette et eller andet sted i Notes.ini, således at notes kan finde id-filen m.m ude på serveren.

Men hvordan får jeg notes.ini automatisk til at pege det rigtige sted, når en ny bruger logger på??

Kan ovenstående overhovedet lade sig gøre?

Jeg har ikke mulighed for at lave client-installationen på deres personlige server-drev, da vi ikke har så meget plads på serveren.
Avatar billede roenving Novice
29. august 2001 - 16:08 #1
Jamen, så skal du bare sørge for, at drev-bostavet er det samme for alle, og så skal du bruge en syntaks på program-links somdet her:
C:\\lotus\\notes\\notes.exe =C:\\Lotus\\Notes\\notes.ini
Avatar billede mettemusen Nybegynder
30. august 2001 - 09:40 #2
Jeg har alle Notes klient filerne liggende på folks personlige netværksdrev - hvilket gør at man altid kan logge på fra hvilken som helst pc og stadig ha \"eget\" workspace mm.

Har ændret i Notes ini, ved install, så den peger på det personlige drev - derfra går det af sig selv ! (notes ini : directory=M:\\notes)

Kører dog med cache.dsk på folks c: drev af performance grunde (ændre i notes ini : cache=C:\\cache.dsk)
Avatar billede dammeren Nybegynder
30. august 2001 - 10:23 #3
Jamen, det var jo lige det som manglede...tak for hjælpen.