Powershell invoke-command
Heysan.Jeg har lidt noget bøvl med at få en invoke-vommand til at virke som den "burde". Jeg vil gerne kunne sende en invoke til en remote pc der så installerer en printer fra vores printserver.
Hvis jeg lokalt på min egen maskine kører:
add-printer -connectionname \\servernavn\printernavn
Så installerer min pc printeren. Men jeg kan ikke få det til at fungere via invoke på en anden.
Jeg har også prøvet at lave en new-pssession og det virker heller ikke. Det er som om det går galt, når det er remote. Er der nogen der har erfaringer her med? Så ville jeg være meget taknemmelige hvis der er en løsning på det. Jeg har brugt 2 dage på at trawle internettet igennem uden held
fejlen jeg får er :
Add-Printer: The specified server does not exist, or the server or printer name is invalid- names may not contain ',' or '/' characters.
Hvis jeg sidder direkte på damens pc virker det også fint. Men jeg vil gerne kunne gøre det remote til pc'ere i andre afdelinger hvor vi ikke lige kan trille hen.
Mit script ser ud som følgende.
$computernavn = Read-Host "Skriv computernavn"
$Printerlokation = Read-Host "Tast navn på printer"
Invoke-Command -ComputerName $computernavn -ScriptBlock `
{
Add-Printer -ConnectionName \\servernavn\$args[0]
} -Args $Printerlokation