Avatar billede morten20 Nybegynder
29. august 2001 - 14:30 Der er 22 kommentarer og
14 løsninger

Feedback på www.onlygirlz.dk

Hej eksperter!

Jeg stiller 305 point til rådighed, for feedback på design samt hvilke nye forbedrings-forslag som kunne have interesse.

Alt feedback har interesse!
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 14:31 #1
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 14:34 #2
Rigtig flot side, det er jo præcist som det skal være!

Menuen er let at gennemskue, og derfor let at komme ind på siden.
Der er en masse ting man kan klikke sig ind på, hvilket jo også klart er et stort +.

Du har forsøgt dig med nogle rigtig svære farver, men resultatet kunne jo ikke være bedre!

Nok det bedste site jeg længe har set!

13@13.
Avatar billede a_c Nybegynder
29. august 2001 - 14:35 #3
Nu er jeg jo godt nok ikke en girlz, men et par hurtige kommentarer.
Lækkert design , men du burde nok dele din nyheder  og reportager m.m. op så man ser dem i flere omgange.
Lige nu scroller man 10 meter ned.
Vis måske 10 poster og link til de næste 10 o.s.v.

A_C
Avatar billede keysersoze Guru
29. august 2001 - 14:36 #4
som helhed syntes jeg umiddelbart at opsætning af siden generelt, navigering, indhold og så\'n er ganske udemærket... men skal jeg være helt ærlig, så syntes jeg at det er nogle ret uheldige farver der er brugt!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
29. august 2001 - 14:38 #5
Det er nogle gode farver, flotte billeder, men siden er extrem langsom (hos mig).

1. Ændre Linkz til links (det ser lidt pænere ud...). Linkz minder meget om warez og den genre (det samme med alle de andre steder du har Z i stedet for S).

2. Lav billederne mindre (i KB... lidt store).

3. Hvad med lidt CSS på din \"søge-boks\"? Desunden står der SØ og så et billed hos mig (mon ikke det skulle være søg? *S*)

4. Måske kunne du der hvor du linker til forskellige artikler o.lign., lave et link på billedet også (den pil er noget lille).

Ellers en fin side.

Karakter: 8-9 af 13.

::sunlock.dk::
Avatar billede milo Nybegynder
29. august 2001 - 14:39 #6
Jeg kanret godt lide designet. Synes det passer fint til emnet. Dog er load tiden vist lidt for høj, jeg siger vist, fordi jeg sidder på skolens lorte internet, og aner ik om det er derfor, det er meget ustabilt.

Teksten i nyhedsboksene ser da godt nok mærkelig takket/gnidret ud...skift til verdana 8 pt.
Avatar billede stig3 Mester
29. august 2001 - 14:39 #7
Rigtig god side.

Den bliver du uendelig lang på nogle af siderne. Dermed \"mister\" du bunden og dermed overblikket over sitet. Prøv at lav en fast højde på din side, evt. ved at lave en frame til artiklerne.

Farverne er gode til hinnanden omend de er lidt hidsige.
Avatar billede milo Nybegynder
29. august 2001 - 14:41 #8
du kan da ikke give 13 bbs...der er masser af ting der kan forbedres
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
29. august 2001 - 14:41 #9
PS. Karakteren 8-9 skulle primært load-tiden. Det grafiske ligger over 11 ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede a_c Nybegynder
29. august 2001 - 14:42 #10
Målgruppen taget i betragtning synes jeg sgu at farverne er helt OK. Der er jo ikke Danske bank.

Inde i forum delen synes jeg at man skulle kunne trykke på billederne og derved komme ind i et forum. Så tjener de da et formål. Det giver ikke sig selv at man skal trykke på overskriften - selvom man selvfølgelig hurtigt regner det ud.

I de enkelte fora må man nok også finde en eller anden måde at strukturere indlæg på.
Man kunne give mulighed for at brugeren kan vælge at se de ti nyeste indlæg, eller alle o.s.v.

A_C
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 14:43 #11
milo->
Jeg synes nu ikke der var så mange fejl, og der var en masse der trak op.

Måske skulle jeg stille det op sådan:
Loadtid: 6@13.
Design: 13@13.
Stave-Korektur-fejl mv.: 10@13.

Gennemsnit: 9.6666
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. august 2001 - 14:44 #12
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
29. august 2001 - 14:44 #13
Genialt design. Enkelt. Gode nyhedder! Flotte farver! Ja, intet kritik der!!
Avatar billede a_c Nybegynder
29. august 2001 - 14:46 #14
Det er sgu da så ligegyldigt med de karakterer.
Hvad skal man bruge det til?
Konstruktiv kritik kan man bruge til noget.
...men det er jo bare min mening. :)
A_C
Avatar billede milo Nybegynder
29. august 2001 - 14:52 #15
jeg er også enig...også derfor jeg ik gav nogen karakter.. :) - synes bare det var lidt latterligt at give 13...ville jeg kommentere
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. august 2001 - 15:01 #16
Teksten størrelse: 5@13
Grafisk og billeder: 11@13
Grafisk opsætning: 7-8@13
Load tid:          5-6@13

Teksstørrelsen er ulæselig og loadtiden ulidelig, de fleste har forladt siden før den kommer op på skærmen. Jeg sidder på en 4 Mbit linie, så det er ikke mit problem.

/per
Avatar billede jan-sch Nybegynder
29. august 2001 - 15:10 #17
nej det tager 80 år at loade den der side... 03 hos mig selvom jeg sidder på ADSL
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 15:20 #18
jan-sch->
\"Selvom jeg sidder på adsl\".

Der er jo mange forskellige ADSL\'er, så det er sgu ikke nogen speciel god grund.
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. august 2001 - 15:39 #19
NS4.7 >> loader så langsomt at jeg var på vej op for at lukke da skærmen endeligt kom frem. På NS4 løber du en stor risiko for at blive affærdiget som \"endnu en FrontPage side der viser tom skærm i NS\".

Midtkolonnen er ca 30% højere end sidekolonnerne.

Godt farvevalg, men alligevel ikke køn. Der er alt for meget hutter tilbulter at vælge imellem. 30-40 links på forsiden er for mange. Tænk på hvor mange \'come hither\' tekster man kunne klemme ind på forsiden af \'Alt for Damerne\' hvis man ville. Men de gør det ikke fordi det er bedre med 5-6 stykker, flere giver blot forvirring og skræmmer folk væk.

Det ser ud til der kommer samme ventetid efter hvert eneste klik. Det er ALT for længe. I trænger til 20*så hurtig en server, eller simplere kode der kan serves i en fart.

Jeg finder indholedet ualmindeligt banalt og plat, men ok jeg er nok heller ikke i jeres målgruppe.

Jævnfør analogien med \'Alt for Damerne\' tror jeg i burde gøre mere ud af at have nogen gøde fængende billeder. der er lovlig meget rekst og lige linier.

mvh JakobA

Avatar billede jakoba Nybegynder
29. august 2001 - 15:43 #20
Ups. hutter -> hulter , gøde -> gode
Avatar billede casaolsen Nybegynder
29. august 2001 - 16:08 #21
NS4.7??????????????
Download dog en ny browser !
Selv  nogle af de største portaler på nettet har store problemer med Netscape 4.7
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. august 2001 - 16:18 #22
casaolsen >> Såvidt jeg kan læse loader http://www.onlygirlz.dk ligeså langsomt i IE, og jeg vil tro min andre kommetarer også holder.

Jeg giver dig helt ret i at mange af de største protaler på nettet er elendigt programmeret :-))

mvh JakobA
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 16:18 #23
De fleste sites bliver optimeret til Internet Explorer 4.0 / Netscape 4.7.
Avatar billede cowboy Nybegynder
29. august 2001 - 17:07 #24
Meget kort. Det ser sku lækkeret ud !

Bliv ved med det....
Avatar billede xerex Nybegynder
04. september 2001 - 15:36 #25
Du har fået farverne til at harmonere godt, selvom de godt kan være lidt skrigende. Godt top-banner du har.
Faktisk et udemærket design.
Skulle man komme med lidt decideret kritik, så skulle det være din scroller. Fjern den orange farve. Farvede scrollere, skulle aldrig ha\' været opfundet imo.

Karakter : 9 ^  (ni pil-op)

MVh
Thomas Skaarup at www.mongo.dk
Avatar billede rasta Nybegynder
10. september 2001 - 10:22 #26
Det er nogle gode, varme farver som ikke virker
irriterende, og menuen er god, omend lidt langsom i optrækket...
Du kunne evt. gøere de enkelte sider mere overskuelige ved at inddele i yderligere et par kategorier...
Det ville gøre en god side endnu bedre...
:)

/rasta
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. september 2001 - 10:40 #27
RIgtig flot side, som her hos mig er hurtig at hente. Farverne er lyse og rolige. Jeg plejer normalt at flippe ud over hvis der er formange reklamer på en side. Men på denne side synes jeg det virker meget neutralt. Det falder lige som sammen med resten af siden.
Hvis jeg skulle kritisere noget så er der ikke et klart budskab på forsiden, om hvad siden handler om. Kun de nyeste artikler og nyheder.

Samlet karakter: 10@13
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
14. september 2001 - 02:27 #28
Loadtiden er et STORT problem, og kan gøres en del bedre ved at optimere grafikken.
Dog ikke helt godt nok. Det bør max tage 10 sek. at hente en side. Hvis mere, som i dette tilfælde, vil de fleste have ramt Back knappen i browseren.

Her følger et uddrag fra en lille test der kun omhandler optimering af billeder:
Page Download Times (seconds) (www.onlygirlz.dk)(56K modem)
Current Homepage  : 65.5 sec.
After Optimization : 37.5 sec.
Improvement        : 43%

First 10 Pages    : 42.1 sec.
After Optimization : 31.9 sec.
Improvement        : 24%

Som det kan ses kan der spares en del på grafikken, men det er umiddelbart ikke nok. Du bør nok overveje om det er muligt at mindske antallet af biller på siden.

Mht design og indhold, så er det nok fint til målgruppen.
Avatar billede tareszon Nybegynder
14. september 2001 - 12:00 #29
detalje: logoet i venstre hjørne, skal være klikbart, så man kan finde tilbage til forsiden.
OG - så kører du med rammer/kasser om de enkelte artikler/emner på forsiden, men ikke på undersiderne?!

Ellers kan jeg kun tilslutte mig, at de underliggende sider er meget, meget lange. Forsøg at dele dem op. Der er også lidt med hastigheden, men hvis indholdet er godt, så skal folk nok vente på det.

Med så meget indhold, så ville jeg også fremhæve søgefeltet i højre hjørne lidt mere.
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2001 - 21:42 #30
hvem sagde luk?
Avatar billede bbs Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:43 #31
It wasn\'t me..
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:01 #32
bbs <<<

Men tanken har strejfet dig...???

::sunlock.dk::
Avatar billede onlygirlz.dk Nybegynder
29. november 2001 - 12:25 #33
test
Avatar billede onlygirlz.dk Nybegynder
29. november 2001 - 12:25 #34
Hvordan får jeg delt points ud ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. november 2001 - 12:41 #35
det ser ud til at du har fundet ud af det
Avatar billede bbs Nybegynder
29. november 2001 - 13:25 #36
Sunlock.dk ->
Yep :)

Takker for points :)