Avatar billede haki Mester
31. december 2020 - 19:42 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Xiaomi Mi Box S 4K ultra HD Streaming Media Player

Hej

Jeg overvejer at købe en "Xiaomi Mi Box S 4K ultra HD Streaming Media Player" for at kunne se NBA TV.

Er der en, som har prøvet at se NBA TV på sådan en Tv Box?

Mvh
Avatar billede Erik K Ekspert
31. december 2020 - 21:01 #1
Jeg gentager, hvad jeg skrev i den anden trå, du har oprettet.

###
De Chrom Casts, der sælges i Danmark, kan ikke bruges til dette formål, da man ikke kan installere apps på dem.
Det gælder alle modeller, undtagen den sidste nye som ikke sælges i Danmark endnu.

Jeg går ud fra, at der skal bruges en VPN for at se NBA og så vil det ikke virke.

Det hjælper ikke at bruge en VPN på tlf/tablet - så kan man kun se det på tlf eller tablet, idet Chrome Cast jo ikke henter udsendelsen fra telefonen, men opretter forbindelse direkte til nettet via routeren.
Med nogen krumspring og ændringer i routerens opsætning vil det måske kunne lade sig gøre, men det fandt jeg alt for besværligt.
Med den nye Chrome Cast med Google TV kan man installere VPN og andre apps direkte på denne og så kører det. Jeg bruger den til at se bl.a. tyske og andre udenlandske kanaler.
Jeg ved ikke om appen til NBA findes til Android TV, men det formoder jeg.
Jeg købte min CC med G-TV hos Google i Tyskland og fik den sendt til en bekendt i Flensborg.
Den har sidste nye version af Android til TV og jeg formoder, at den får opdateringer fra Google- er en lille smule større end Ultra, men næsten samme form og så har den fjernbetjening som også kan styre TVet.
Frem for alt, så hænger den bare bag på mit Samsung TV - smart af første generation, som ikke kan hente apps jeg har brug for - jeg hader at se på ekstra bokse
Den kostede incl fragt kr 515,- og jeg har bestemt ikke fortrudt købet.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. januar 2021 - 20:37 #2
#1 Det er ikke rigtigt det du skriver.
Den enhed der spørges til har indbygget android og man kan selv installere yderligere apps på den.
Jeg har den selv, og ved at den virker og at der kan installeres apps på den.
Jeg bruger den ikke til daglig, så jeg ved ikke, om den giver mulighed for at se nba, af den simple grund, at nba ikke interesserer mig. Så om der skal en app til for at se nba eller ej, ved jeg ikke. Men android virker, og der kan installeres apps på den.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. januar 2021 - 20:41 #3
Avatar billede kurtba Ekspert
01. januar 2021 - 21:58 #4
Jeg prøvede lige at installere den app som hedder NBA på den, og den virker. Det er dog en begrænset udgave, da man åbenbart skal have en konto (som garanteret koster penge) for at se live sendinger. Men jeg kunne se top 10 klip hos dem og enkelte andre ting, som ikke var live. Så den virker, og jeg kan ikke se, hvorfor den ikke skulle virke i fuld version, hvis man køber et abb.
Jeg tror ikke, at det vil kræve vpn,  da de formentlig kun er interesseret i at sende/sælge til hele verden, og derfor kan jeg ikke se nogen grund til, at de skulle blokere for ip adresser fra DK.
Avatar billede Erik K Ekspert
02. januar 2021 - 13:02 #5
#2
Hvad er ikke rigtigt i det jeg skriver i #1 ?
Avatar billede haki Mester
02. januar 2021 - 16:52 #6
Kan man installere DR TV på denn Android Box?
Avatar billede haki Mester
02. januar 2021 - 16:54 #7
Kan man installere DR TV på Xuuomi rMi Box S 4K ultra HD Streaming Media Player?
Avatar billede Erik K Ekspert
02. januar 2021 - 17:12 #8
Ja, det kan man
Avatar billede Erik K Ekspert
02. januar 2021 - 17:54 #9
Jeg ser lige, at du kan se NBA ved at tilmelde dig hos en af spiludbyderne. Det ser ud til at være gratis - dog skal man indsætte et beløb (som man kan spille for) på deres konto.
Læs her på dette link
www.7.dk/nba-live-stream

Eller du kan abonnere på TV2-sport - de har også NBA på programmet - læs her:
https://play.tv2.dk/programmer/sport/oevrig-sport/nba

Hvis du ikke har en TV-pakke hos f.eks. yousee, kan du installere TV2 Play på din telefon og betale abonnement direkte til TV2 og så kan du caste det til TV med en af de billige Chrome Cast, der koster omkring kr. 300,-
Avatar billede kurtba Ekspert
02. januar 2021 - 19:31 #10
#5 Der blev spurgt meget konkret på en enhed fra Xiaomi, så jeg gik ud fra, at det var det du svarede på.
Nu kan jeg godt se, at du skriver Chromecast, men jeg gik stadig ud fra, at det var den konkrete model fra Xiaomi, da den jo har indbygget Chromecast.
Avatar billede Erik K Ekspert
02. januar 2021 - 20:07 #11
#10
Det er vigtigt at læse teksten inden man svarer - og specielt hvis man kritiserer et andet svar :-)
Jeg begynder jo mit svar med at henvise til, at svaret er det samme som jeg har givet trådstarter i en anden tråd som handlede omtrent om det samme, bare ikke Mi boksen.

Mi boksen og CC med G-TV kan stort set det samme, men CC har den nyeste version af styresystemet og man kan nok også forvente hurtigere og flere opdateringer, når nu den kommer fra Google.