Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 08:23 Der er 14 kommentarer

Application/Session på tid?:!

Hvordan gør man sådan at en Application bliver slettet når en bruger ikke har været aktiv i et vist antal minutter/sekunder???
Det skal bruges til at andre på mit site kan se om deres venner er online!

Hilsen MixMaster
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
29. august 2001 - 09:10 #1
session.timeout = 60
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 09:57 #2
Hvor skriver man dette???
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 09:57 #3
Og er tiden i sekunder?
Avatar billede hh_appel Nybegynder
29. august 2001 - 14:07 #4
Brug response.isclientconnected...

<%
\'check to see if the client is connected
If Not Response.IsClientConnected Then
  \'Brugeren er ikke på dit site mere
else
  \'Brugeren er stadig på dit site
end if
%>
Avatar billede hh_appel Nybegynder
29. august 2001 - 14:08 #5
Glemte at sige... isclientconnected er langt mere sikker end session.timeout. Timeouten vil nemlig også opstå, hvis en bruger sidder og læser en side i X antal sekunder.
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 14:40 #6
Hvordan ved serveren hvilken bruger der er tale om? Der er jo ikke angivet en bruger i scriptet.    Sådan som jeg læser scriptet så vil man selv få at vide hvis man er på sitet, og det ved de fleste. skal man ikke istedet sige at den skal slette application(brugerid) hvis ikke IsClientConnected???

Hilsen MixMaster
P.S. Et svar på ovenstående giver 100 point istedet for 60!
Avatar billede hh_appel Nybegynder
29. august 2001 - 14:48 #7
Serveren ved hvilken bruger det er, ud fra sessionid og de aktive sessionvariable.

I stedet for den linie der hedder
\'Brugeren er ikke på dit site mere
kan du f.eks. slette sessionvariable eller application-variable...
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 15:01 #8
Hvor skal dette står hende??? På alle sider på serveren? eller hvad? Hvis brugeren er logget af så bliver scriptet jo ikke loaded og den kan derfor ikke melde at den skal slette application variablen!

Hilsen MixMaster
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
29. august 2001 - 21:24 #9
Mixmaster Nej det er jo netop det :)

Du smider bare session.timeout et givent sted....

hh_appel\'s svar er ikke at foretrække, lad os sige
at du har et login script hvor brugeren kommer til
at logge af, og skal på igen...så skal bruger oplysninger
ect. udfyldes igen....

med med session.timeout har du den mulighed for at
give brugeren lidt tid, til at komme på siden igen
uden at session\'en er lukket.
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 21:57 #10
Endnu engang hvordan får jeg så det op at køre????
Det lyder svært, husk på at det skal være en application lignende ting da andre skal kunne se om vedkomnet er logget-på!

Hilsen MixMaster der er lytter øre!
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
29. august 2001 - 21:59 #11
Tænker du på at folk skal kunne se om der er brugere online eller IP ect om brugerne?
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 22:12 #12
Man skal have mulighed for at se om ens \"venner\" er online og det ville være smart(tænkte jeg) hvis man bare kunne spørge om application med vennens bruger navn fantes og det betød at han var logget-på!
Men hvis det kan gøres anderledes så ville det da være rart!!!
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
29. august 2001 - 22:26 #13
SOM DU SELV SKRIVER SÅ SKAL DU GIVE DEN NYOPRETTEDE SESSION ET ID SOM SÅ KALDES FREM...
BLIVER NØDT TIL LIGE AT REBOOTE DET HER ER HELT
GALT, KAN IKKE SKRIVE MED SMÅT MERE ;)
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 22:28 #14
Men en Session kan jo ikke ses af andre en personen selv, og det er jo ikke så fedt at få at vide at man selv er online.!\"#

Jeg bliver desværre nødt til at smutte for idag! Damn!\"#

Hilsen MixMaster