Avatar billede benthe-b Juniormester
02. maj 2020 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

lås forskellige celler efter indtastning

jeg har brug for at låse nogle celler efter der er tastet data ind,

det er cellerne "A6:A15" OG "C6:C15" og "E6:E15" og "G6:G15"

er der nogen som kan hjælpe

Benthe
Avatar billede Jan K Ekspert
02. maj 2020 - 11:40 #1
Hv7s du først skal låse, når der er tastet i alle cellerne er det forholdsvis nemt. Hvis du vil have at de enkelte celler skal låses, når der er tastet i dem, bliver det noget mere besværligt. Koden afhænger af, hvad du ønsker.
Avatar billede Jan K Ekspert
02. maj 2020 - 11:41 #2
Hvis altså det skal ske automartisk. Manuelt er det nemt nok.
Avatar billede benthe-b Juniormester
02. maj 2020 - 12:12 #3
Jeg har brug for en vba kode der gør at cellerne låser lige efter der er indtastet
Avatar billede Jan K Ekspert
02. maj 2020 - 21:34 #4
Altså når der er tastet i hver enkelt celle, skal drn låses? Tastes de i en bestemt rækkefølge?
Avatar billede benthe-b Juniormester
03. maj 2020 - 17:28 #5
Efter flere forsøg kom jeg frem til dette

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Not Intersect(Range("A6:A15,C6:C15,E6:E15,G6:G15"), Target) Is Nothing Then
    Set mRg = Target.Item(1)
    mStr = mRg.Value
End If
End Sub
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    Dim xRg As Range
    On Error Resume Next
    Set xRg = Intersect(Range("A6:A15,C6:C15,E6:E15,G6:G15,Q19"), Target)
    If xRg Is Nothing Then Exit Sub
    Target.Worksheet.Unprotect Password:=""
    If xRg.Value <> mStr Then xRg.Locked = True
    Target.Worksheet.Protect Password:=""
Avatar billede benthe-b Juniormester
03. maj 2020 - 17:30 #6
og selvfølgelig

End Sub

til sidst ;-)