Avatar billede morten2001 Nybegynder
28. august 2001 - 20:20 Der er 7 kommentarer

Download?

Nogen der ved hvordan man laver som f.eks friserverplads.dk at man kan download ens PHP filer f.eks ????

altså så man kan download php filerne med PHP koderne i altså de samme filer som ligger på serveren?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. august 2001 - 20:33 #1
du kunne fx lægge dem ind i zip filer eller prøv at kalde dem .phps til efternavn dette gør at de kan vise hele deres php kildekode!
Avatar billede eflow Nybegynder
28. august 2001 - 20:35 #2
Det skal nok være sådan at der kommer sådan en download rubrik frem ?
Avatar billede otis Nybegynder
28. august 2001 - 20:43 #3
hvis det var en linux maskine kunne du bruge tar funktionen...
tror ikke du kan i win, men prøv alligevel
tar -cvvf minfil.tar /mappe
og skriv lige på icq din lille luder hehe
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
28. august 2001 - 21:39 #4
Hvis det er din egen server, så kan du vel lave om på MIMEtypen? Ellers findes der vist forskellige scripts på www.hotscripts.com som kan klare lige netop det problem!
Avatar billede morten2001 Nybegynder
29. august 2001 - 08:40 #5
Jow den skal komme op med en Dialog!!!.... om jeg vil download den!... ellers kan det vel laves i andre \"scripts\"
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
29. august 2001 - 11:11 #6
Altså, det nemmeste ville være at pakke dem i ZIP, så kommer download rubrikken jo frem!
Avatar billede coderdk Praktikant
29. august 2001 - 12:52 #7
Filen dl.php som kaldes med f.eks. dl.php?fil=dl.php - så vil den downloade sig selv ;)

<?

  $fsize = filesize(\"$fil\");
  header(\"Content-Disposition: inline; filename=$fil\");
  header(\"Content-Type: application/octet-stream\");
  header(\"Content-Length: $fsize\");
  header(\"Pragma: no-cache\");
  header(\"Expires: 0\");
  readfile($fil);
  exit;

?>