Avatar billede aasted Nybegynder
28. august 2001 - 20:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

? vdr. ID fra access database til vb

Hvis jeg bruger flere table i en database, hvordan får jeg Id til at passe. bruger autonummer.

jeg sender lidt code, men kan ikke få FornavnID med ind i Vb..Private Sub lstStandard_Click()
    Dim dbLHDR As Database
    Dim strResult As String
    Dim rstResult As Recordset
    Dim strSQL As String
    Dim intID As Integer

    Set dbLHDR = OpenDatabase(App.Path & \"\\LHDR.mdb\", True)
        intID = lstStandard.ItemData(lstStandard.ListIndex)
        strSQL = \"SELECT FornavnID, Fornavn, Efternavn, Adresse, Postnr, Bynavn, Telefon, Notat FROM min WHERE FornavnID=\" & intID
    Set rstResult = dbLHDR.OpenRecordset(strSQL)

        List1.Clear

    While Not rstResult.EOF

        strResult = rstResult.Fields(1) & vbTab & rstResult.Fields(2) & vbTab & rstResult.Fields(3) & vbTab & vbTab & rstResult.Fields(4) & vbTab & rstResult.Fields(5) & vbTab & rstResult.Fields(6) & vbTab & rstResult.Fields(7) & vbTab & rstResult.Fields(8)

        List1.AddItem strResult
        rstResult.MoveNext

    Wend

        rstResult.Close
        dbLHDR.Close

Mvh. Leif

Avatar billede jens-peter Nybegynder
28. august 2001 - 22:44 #1
Så vidt jeg kan se, er der ikke noget galt med din kode, men du skal flytte koden til hændelsen lstStandard_AfterUpdate(). Denne hændelse afvikles hver gang, du har valgt noget nyt i listen lstStandard.

mvh/Jens-Peter
Avatar billede aasted Nybegynder
29. august 2001 - 19:59 #2
Tak til Jens-Peter
Men mit problem er der endnu.
Jeg har hændelsen lstStandard_Click i første ListIndex, som er adresser fra tabel no 1 hvor jeg klikker på den ønskede, hvorved data fra no 2 tabel kommer ned i ListIndex1 hændelsen lstData_Click hvor jeg klikker på de ønskede Data, som så skulle finde handligen, fra tabel no 3.
Jeg ved ikke om det er forståeligt, men håber.
Mvh. Leif
Avatar billede jens-peter Nybegynder
29. august 2001 - 22:31 #3
Hej Leif
Du skulle ikke have accepteret mit svar, når problemet ikke er løst.
Jeg beklager, men jeg forstår ikke helt dit problem.
Mener du, at du er nødt til at bruge Click hændelse i stedet for AfterUpdate?
Hvor mange lister har du (2 eller 3)?
Er det korrekt opfattet at handlingen der skal udføres er lagret i tabel 3?
Hvis du vil, er du velkommen til at sende hele eller dele af databasen til mig på jpk@mail.tele.dk, men så vidt muligt i Access97 format.

mvh/Jens-Peter