Avatar billede columbus Nybegynder
28. august 2001 - 20:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Div i center med css

Hvordan centrerer man indholdet på en hel side med css?
Man kan selvfølgelig bruge en tabel, men det er en lidt dårlig løsning, når man nu har lavet alle siderne, og så komme i tanke om at de skal centreres (altså så der er en margin i siderne, ligesom her på eksperten)?
Avatar billede cybergyf Nybegynder
28. august 2001 - 21:47 #1
Du kan evtr. gøre det med frames... altså lave et frameset med tre horisontale frames og tre verticale frames og så placere din side i midten eller hvor den nu skal være...

Se evt. http://www.tl-kommunikation.dk

I dit tilfælde vil du sikkert ikke have de frames der er i toppen og i bunden, men blot dem der er i siderne...

noget i stil med (kladde):

<frameset cols=\"*,500,*\">
<frame src=\"tomside.htm\">
<frame src=\"sidemedindhold.htm\">
<frame src=\"tomside.htm\">
</frameset>

Avatar billede columbus Nybegynder
28. august 2001 - 23:00 #2
ja det er en mulighed, men jeg vil gerne undgå både frames og tabeller. Det må da kunne løses med css
Avatar billede cygnet Praktikant
28. august 2001 - 23:19 #3
Du kan jo sætte en margin på 10 ved hjælp af

BODY
{
    MARGIN: 10px;
}

Og så sørger for at din table er 100 % eller ligende
Avatar billede columbus Nybegynder
28. august 2001 - 23:23 #4
cygnet-- det har jeg også prøvet, men hvis man gør vinduet mindre eller bruger en mindre opløsning, så vil der jo stadig være denne margin.
Jeg ville gerne have at man kunne beholde udseendet på siden, men hvis man gjorde vinduet mindre, så ville resten bare forsvinde ud af vinduet...hvis i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede callesen Praktikant
29. august 2001 - 13:25 #5
Hvordan ser din html-koder ud?
Avatar billede columbus Nybegynder
29. august 2001 - 13:36 #6
Se på: http://213.237.34.208/home.htm (kun når jeg er online)
Nu er margin sat til 100px i begge sider, som cygnet foreslog, men når man minimerer vinduet eller bruger en lavere opløsning, så flyttes menuen i forhold til resten, og desuden er der jo stadig denne margin i begge sider. Dvs at det egentlig indhold får mindre plads. Jeg ville gerne have at det beholdt størrelsen, også i selvom man minimerede eller brugte mindre opløsning.
Avatar billede callesen Praktikant
29. august 2001 - 13:52 #7
Vi må have dit stylesheet også!
Avatar billede roenving Novice
29. august 2001 - 14:02 #8
Så må du jo beregne den margen, som der er plads til, ved hjælp af browser-vinduets højde/bredde, og så sætte det ind i style for din/dine div
Avatar billede columbus Nybegynder
29. august 2001 - 14:06 #9
Stylesheet\'et er at finde på http://213.237.34.208/style.css
roenving: Det lyder måske som den bedste mulighed, men har du et script til det eller hvordan gør man?
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2001 - 00:39 #10
erh...

body {
  text-align: center;
}
Avatar billede columbus Nybegynder
30. august 2001 - 00:44 #11
ja, men så kommer alt indholdet i div boksene også til at være centreret...
Avatar billede columbus Nybegynder
30. august 2001 - 00:58 #12
men man skal selvfølgelig bare sætte div-boksene til at være text-align: left;
og så lige sætte en div mere om de to nederste, så man kan sætte deres samlede bredde, og så har du pludselig ret alligevel coderdk...det havde jeg ellers både prøvet og opgivet. Men tak for det! og tak til jer andre!