Avatar billede aasted Nybegynder
28. august 2001 - 20:03 Der er 2 kommentarer

? vdr. ID fra access database

Hvis jeg bruger flere table i en database, hvordan får jeg Id til at passe.

jeg sender lidt code, men kan ikke få FornavnID med ind i Vb..Private Sub lstStandard_Click()
    Dim dbLHDR As Database
    Dim strResult As String
    Dim rstResult As Recordset
    Dim strSQL As String
    Dim intID As Integer

    Set dbLHDR = OpenDatabase(App.Path & \"\\LHDR.mdb\", True)
        intID = lstStandard.ItemData(lstStandard.ListIndex)
        strSQL = \"SELECT FornavnID, Fornavn, Efternavn, Adresse, Postnr, Bynavn, Telefon, Notat FROM min WHERE FornavnID=\" & intID
    Set rstResult = dbLHDR.OpenRecordset(strSQL)

        List1.Clear

    While Not rstResult.EOF

        strResult = rstResult.Fields(1) & vbTab & rstResult.Fields(2) & vbTab & rstResult.Fields(3) & vbTab & vbTab & rstResult.Fields(4) & vbTab & rstResult.Fields(5) & vbTab & rstResult.Fields(6) & vbTab & rstResult.Fields(7) & vbTab & rstResult.Fields(8)

        List1.AddItem strResult
        rstResult.MoveNext

    Wend

        rstResult.Close
        dbLHDR.Close

Mvh. Leif

Avatar billede torbenkoch Nybegynder
28. august 2001 - 20:12 #1
Kan du ikke lige oprette spørgsmålet i Access gruppen i stedet?
Avatar billede kasperxb Nybegynder
31. august 2001 - 10:00 #2
rstResult.Fields(1) er ikke første fetl i databasen . . . din base er garanteret 0. prøv derfor med rstResult.Fields(0) som din første occurence.