Avatar billede petert Forsker
28. marts 2020 - 00:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med print af visse PDF dokumenter

Hej alle
Jeg har et noget specielt problem
Enkelte PDF filer kan ikke printer.
På en Lenovo L 540Win 10 + Hp 8610 All in one Printer.
Samme problem er på en Lenovo L512+  Win 10 + Hp 8610 All in one Printer.
Jeg kan altid printe testprint og tilgå scanner.
men nogle gange modtager jeg PDF dokumenter der ikke vil printes.
Jeg har nu lokaliseret følgende som for mig er mærkeligt.
Fra et firma modtager jeg faktura som PDF disse kan fint printes.
Fra samme firma modtager jeg en kreditnote i PDF, denne kan ikke printes på nogle af maskinerne.
Der er ligemeget om jeg printer fra et brovser vindue, eller gemmer filen på min Hd, og printer.
Disse PDF stammer fra samme bogholderi software.
Har andre været udsat for dette ?
Hvor kan denne fejl ligge.?
Kan jeg gøre noget for at løse problemet ?

på forhånd tak hvis nogle kan hjælpe
Petert
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2020 - 00:58 #1
Prøv at vælge: Print som billede
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2020 - 06:53 #2
Når du har aktuel side på skærmen åbn klippeværktøj og tag et skærmklip af det der er og gem. Prøv så at udskrive dette billede. Er det kun enkelte PDF du har problem med kunne dette være en løsning. Bruger selv metoden til kvitteringer hvor skrift over tid fors inder. Jeg vælger dog at gemme filen i stedet og kan printe den ud hvis det bliver nødvendige.
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. marts 2020 - 07:26 #3
Prøv lige at sende filen til dig selv (email)
Jeg er et par gange blevet kontaktet , hvor PDF filer ikke kunne åbnes , fik dem til at sende filen til mig (og kunne åbne dem uden problemer) , returnere dem og de kunne åbnes.
-
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2020 - 08:27 #4
Jeg taler om:
Åbn filen -> Udskriv
Tryk på knappen "Avanceret" og sæt flueben i "Udskriv som billede".
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. marts 2020 - 09:25 #5
Hvis det er så konsekvent som du siger, er det jo ikke dit problem, men leverandørens. Det lyder som om der bruges 2 forskellige PDF-Levels, hvor den ene ikke er så kompatibel.

Du kan næppe løse problemet hos dig selv, men af ovenstående "omgåelser" stemmer jeg helt klart også for at forsøge at skrive ud som billede - det er let, og vil med 99,9% garanti virke.

Men der er også lidt forskel på hvordan PDF filer tolkes i forskellige PDF-læsere, så der er en lille chance for at en anden PDF læser kan håndtere begge typer PDF uden problemer. Personligt er jeg i nyere tid faldet over https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-editor - der er et væld af brugbare funktioner i den gratis udgave, og programmet har en ret god PDF fortolker.
Avatar billede petert Forsker
28. marts 2020 - 09:34 #6
Hej 220661
Ja det er kun enkelte PDF, det er problemer med. (fra forskellige afsendere)
men det er til stadig et problem. jeg vil gerne nu prøve at løse problemet pga jeg pt. arbejder hjemme.
Nu hvor jeg har 2 PDF filer en ok og en ikke ok, fra samme afsender kan jeg evt løse problemet
Jeg har installeret HP smart. (HP printer APP)
Når jeg åbner denne siger status klar,(grøn flueben) jeg kan scanne.
hvis jeg vælger udskriv og vælger denne pdf der ikke vil kommer en info af "printer OFFline" dokumenter ligger i printer kø og fejler.
Men printeren er ikke ofline fordi jeg kan fint scanne.?

Hej HJOLSEN
jeg har sendt filen hjem til mig (min anden maskine nøjagtig samme printer+ bærbar) nøjagtig samme problem. jeg kan fint åbne filerne og se den på skærmen, jeg kan bare ikke printe ud
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2020 - 10:04 #7
Det er nok ikke printeren, eller printersoftware (driverne) der er problemet, men selve pdf'en. Har du prøvet mit forslag?
Avatar billede petert Forsker
28. marts 2020 - 11:04 #8
Yderligere info
printeren kører på lille netværk hjemme
Pludselig efter 10 minutter printer HP 8610 2stk af disse pdf filer, der har stået i kø.

Det er som om  min levono har søgt og søgt og pludselig finder den min printer og udskriver.
Kan jeg mere specifik definerer hvor min printer er på netværket ?
eller kan jeg gøre andet under egenskaber for printeren ?

kan det være noget med firewall ? der driller

Gerneralt er det tit et problem at jeg ikke kunne kan styre mine printere. og udnytte de muligheder der er printerne. E-Print osv.
Avatar billede petert Forsker
28. marts 2020 - 11:14 #9
Når jeg trykker CRTL p kommer ikke muligheden for at kunne vælge avanceret og printe som foto.
hverken i Win 10 udskriv eller i HP Smart
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2020 - 11:31 #10
Efter Ctrl-P skal du trykke på knappen "Avanceret" (Lige til højre for knappen "Egenskaber" ved siden af dialogboksen, hvor du kan vælge printer.
Der skal du så sætte flueben i "Udskriv som billede".
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. marts 2020 - 11:46 #11
Sådan ser det ud hos mig Vælg Fottoudskrivning
https://ibb.co/KyxKRyJ
Avatar billede petert Forsker
28. marts 2020 - 11:47 #12
Ny info.
Det må være Win 10 der blokerer.
problemet er opstået efter instalation af win10 (opgradering af win 7pro)
min lenovo er sat til at lukke ned efter 15 min. når min maskine lukker ned, printes de dokumenter der har ligget i kø.
Det er samme situation på begge lenovo maskiner de er begge opfraderet fra win 7pro til win10
Har nogle et forslag hvordan jeg kan rette dette problem?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. marts 2020 - 11:51 #13
Geninstaller Printer
Avatar billede petert Forsker
28. marts 2020 - 16:04 #15
Tak til alle
Jeg slettet gammel HP 8610>genstartede>geninstalerede sidste nye (64)WIN 10
Genstartede>slettede fax opsætning(bruger ikke fax) >genstartede.
Virker nu fint på begge maskiner, med alle dokumenter.
Tak for hjælpen.
MVH
Petert