Avatar billede martens Guru
27. marts 2020 - 22:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatere data i kolonne med eksisterende data + "lidt" nyt..

Jeg har en kolonne jeg gerne vil have opdateret med eksisterende data + lidt ekstra, hvis én betingelse er opfyldt.

Kolonnen indeholder en dato + tidspunkts i formatet DD-MM-YYYY HH:NN:SS
Men der er enkelte kolonner, der KUN indeholder en dato, grundet en "fejl", når der eksporteres data fra en kilde. ( når klokken er 00:00:00 kommer dette ikke med over i eksporten. )
Jeg vil derfor forsøge at opdatere kolonnen a´la dette

UPDATE Current_reservations SET Current_reservations.[Start date] = [start date] & #00:00:00#
WHERE (((Len([start date]))=10));

Men det virker IKKE... Hvad gør jeg galt ?

på forhånd tak

mvh martens
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. marts 2020 - 23:13 #1
Hvilken fejl får du?
Har du prøvet med "" i stedet for ## eller udenom 00:00:00? Er Len[Start date] overhoved = 10?

Du skriver i Acces kategorien, har du prøvet at lægge det ind i et query og se, hvordan det ser ud dér? Du kunne måske også lave et query med et nyt felt, f.eks. TmpDate= [start date] & #00:00:00# og tjekke dét ud?

Du har selvfølgelig tænkt på at lade det ligge og så have det i baghovedet i den videre programmering?
Avatar billede bvirk Guru
27. marts 2020 - 23:26 #2
Måske er slet ingen fejl ved eksportens data fordi den måde du ser på eksporten på ikke fremtvinger dato+klokkeslet med mindre der er et klokkeslet forskelligt fra 00:00

rene datoer og klokkeslet alene er præsentationsformer - det eneste der eksisterer datamæssigt er tidspunkter som er et decimaltal dagstæller med klokkeslet som fraktion som så er 0 for klokken 00:00:00
Avatar billede bsn Forsker
15. april 2020 - 17:18 #3
SET Current_reservations.[Start date] = [start date] & #00:00:00#

SET Current_reservations.[Start date] = [start date] & " " & #00:00:00#
eller
SET Current_reservations.[Start date] = [start date] & " " & "00:00:00"
Avatar billede terry Ekspert
15. april 2020 - 18:29 #4
As bvirk says, because the time part is 0 it isnt getting displayed.

Try this, change DateTime to name of field and YourTable to table name
SELECT Format([DateTime]-Int([DateTime]) FROM YourTable
Avatar billede terry Ekspert
15. april 2020 - 18:30 #5
If you need to see the time even though it is 00:00:00 then use the format function