Avatar billede rubaek Mester
23. marts 2020 - 23:14 Der er 11 kommentarer

Ingen data udtræk fra database

Når jeg forsøger at trække data fra tabellen subjekt, kommer der ingen data frem.
Nogle forslag?

Jeg har disse 2 kode:
Fra index.php
86)  <?php foreach($mysubject as $row): ?>
87)                            <tr>
osv)                            <td class="text-center"><?php echo $row['subject']; ?></td>
                                <?php $title = $grade->getsubjectitle($conn,$row['subject']);?>
                                <td class="text-center"><?php echo $title[0]['title']; ?></td>
                                <?php $mygrade = $grade->getgrade($conn,$row['id']); ?>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['prelim']; ?></td>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['midterm']; ?></td>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['final']; ?></td>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['total']; ?></td>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['eqtotal']; ?></td>
                              <!-- <td class="text-center"><?php echo $title[0]['unit']; ?></td>-->
                            </tr>
                        <?php endforeach; ?>

Og fra grade.php

21)        function getid($conn){
22)            $studid = $_SESSION['id'];
osv)            $r = mysqli_query($conn,"select * from `student` where studid='$studid'");
            $row = mysqli_fetch_array($r, MYSQLI_BOTH);
            $id = $row['id'];
            return $id;
        }

        function getsubject($conn){
            $id = $this->getid($conn);
            $q = "select * from `studentsubject` where studid='$id'";

            $r = mysqli_query($conn,$q);
            $data = array();
            while($row = mysqli_fetch_array($r, MYSQLI_BOTH)){
                $classid = $row['classid'];
                $q2 = "select * from `class` where id='$classid'";
                $r2 = mysqli_query($conn,$q2);
                $data[] = mysqli_fetch_array($r2, MYSQLI_BOTH);
            }
            return $data;
        }
Avatar billede Slater Ekspert
24. marts 2020 - 07:34 #1
Vi ser ikke nok af koden til at kunne svare dig på det.

Du har en funktion der hedder getsubject() der henter dataene, men den bliver aldrig kaldt i det vi ser. Og du udlæser dataene fra en variabel der hedder $mysubject, men den bliver ikke sat her, så vi aner ikke hvad den indeholder.

Har du prøvet at var_dump()'e dataene forskellige steder og se præcis hvor de ikke eksisterer første gang?
Avatar billede rubaek Mester
24. marts 2020 - 08:25 #2
<?php
    include('../config.php');
    $level = isset($_SESSION['level']) ? $_SESSION['level']: null;
    if($level == null){
        header('location:../index.php');
    }else if($level != 'student'){
        header('location:../'.$level.'');
    }

?>
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
  <head>
    <meta charset="utf-8">
    <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge">
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
    <meta name="description" content="">
    <meta name="author" content="">
    <link rel="icon" href="favicon.ico">

    <title>Online Grading System</title>

    <!-- Bootstrap core CSS -->
    <link href="../css/bootstrap.min.css" rel="stylesheet">
    <link rel="stylesheet" href="../css/font-awesome.min.css" />
    <link rel="stylesheet" href="../css/style.css" />
    <link rel="stylesheet" href="mystyle.css" />

  </head>

  <body>

  <nav class="navbar navbar-inverse navbar-fixed-top" role="navigation">
      <div class="container">
        <div class="navbar-header">
          <button type="button" class="navbar-toggle collapsed" data-toggle="collapse" data-target="#navbar" aria-expanded="false" aria-controls="navbar">
            <span class="sr-only">Toggle navigation</span>
            <span class="icon-bar"></span>
          </button>
          <a class="navbar-brand" href="index.php">Online Grading System22</a>
        </div>
        <div id="navbar" class="navbar-collapse collapse">
            <div class="navbar-form navbar-right">
                <label class="text-primary">
                    Hi, <?php echo $_SESSION['name']; ?>
                </label>

                <a href="../logout.php"><button type="button" class="btn btn-success" name="submit">Logout</button></a>
                <button type="button" class="btn btn-info" data-toggle="modal" data-target="#changepass">Change Password</button>
            </div>
        </div><!--/.navbar-collapse -->
      </div>
    </nav>

<?php
    include('grade.php');
    $mysubject = $grade->getsubject($conn);
?>

    <div class="container" style="margin-top:60px;">
      <!-- Example row of columns -->
    <div class="row">
        <div class="col-lg-12">
            <h2 class="text-center">Report of Grades</h2>

            <div class="">
                <table class="table table-bordered">
                    <thead>
                        <tr class="alert alert-info">
                            <th class="text-center">Subject Code</th>
                            <th class="text-center">Subject Title</th>
                            <th class="text-center">Prelim</th>
                            <th class="text-center">Midterm</th>
                            <th class="text-center">Final</th>
                            <th class="text-center">Final Grade</th>
                            <th class="text-center">Equivalent</th>
                          <!-- <th class="text-center">Units</th>-->
                        </tr>
                    </thead>
                    <tbody>
                        <?php foreach($mysubject as $row): ?>
                            <tr>
                                <td class="text-center"><?php echo $row['subject']; ?></td>
                                <?php $title = $grade->getsubjectitle($conn,$row['subject']);?>
                                <td class="text-center"><?php echo $title[0]['title']; ?></td>
                                <?php $mygrade = $grade->getgrade($conn,$row['id']); ?>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['prelim']; ?></td>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['midterm']; ?></td>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['final']; ?></td>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['total']; ?></td>
                                <td class="text-center"><?php echo $mygrade['eqtotal']; ?></td>
                              <!-- <td class="text-center"><?php echo $title[0]['unit']; ?></td>-->
                            </tr>
                        <?php endforeach; ?>
                    </tbody>
                </table>
                <h4 class="text-center text-danger">*** NOTHING FOLLOWS ***</h4>
            </div>
    <!--

      <div class="row">
        <?php foreach($mysubject as $row): ?>
        <div class="col-lg-4 gradeform">
            <div class="form_hover " style="background-color: #428BCA;">
                <p style="text-align: center; margin-top: 20px;">
                    <i class="fa fa-bar-chart-o" style="font-size: 147px;color:#fff;"></i>
                </p>

                <div class="header">
                    <div class="blur"></div>
                    <div class="header-text">
                        <div class="panel panel-success" style="height: 247px;">
                            <div class="panel-heading">
                                <h3 style="color: #428BCA;">Subject: <?php echo $row['subject'];?></h3>
                            </div>
                            <div class="panel-body">
                                <table class="table table-bordered">
                                    <tr class="alert alert-danger">
                                        <th>Prelim</th>
                                        <th>Midterm</th>
                                        <th>Final</th>
                                        <th>FINAL GRADE</th>
                                    </tr>
                                    <?php $mygrade = $grade->getgrade($conn,$row['id']); ?>
                                    <tr>
                                        <td><?php echo $mygrade['prelim']; ?></td>
                                        <td><?php echo $mygrade['midterm']; ?></td>
                                        <td><?php echo $mygrade['final']; ?></td>
                                        <td><?php echo $mygrade['total']; ?></td>
                                    </tr>

                                </table>
                                <div class="form-group">
                                    <?php $teacher = $grade->getteacher($conn,$row['teacher']); ?>
                                    <label>Teacher: <?php echo $teacher;?></label><br />
                                    <label>Semester: <?php echo $row['sem']?> Sem</label><br />
                                </div>

        <?php endforeach; ?>
      </div>  -->

<!-- add modal for subject -->
<div class="modal fade" id="changepass" tabindex="-1" role="dialog" aria-labelledby="mySmallModalLabel" aria-hidden="true">
  <div class="modal-dialog modal-sm">
    <div class="modal-content">
        <div class="modal-header">
            <h3>Change Password</h3>
        </div>
        <div class="modal-body">
            <form action="password.php?q=changepassword&username=<?php echo $_SESSION['id'];?>" method="post">
                <div class="form-group">
                    <input type="password" class="form-control" name="current" placeholder="Current Password" />
                </div>
                <div class="form-group">
                    <input type="password" class="form-control" name="new" placeholder="New Password" />
                </div>
                <div class="form-group">
                    <input type="password" class="form-control" name="confirm" placeholder="Confirm Password" />
                </div>
        <div class="modal-footer">
            <button type="button" class="btn btn-default" data-dismiss="modal">Close</button>
            <button type="submit" class="btn btn-primary"><i class="fa fa-plus"></i> Change</button>
            </form>
        </div>

      <hr>

      <footer>
        <p>© Company 2014</p>
      </footer>
    </div> <!-- /container -->

    <!-- Bootstrap core JavaScript
    ================================================== -->
    <!-- Placed at the end of the document so the pages load faster -->
    <script src="../js/jquery.js"></script>
    <script src="../js/bootstrap.min.js"></script>
  </body>
</html>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. marts 2020 - 11:29 #3
>Når jeg forsøger at trække data fra tabellen subjekt, kommer der ingen data frem.
hvor er det du tager data ud af subjekt tabellen i den viste code ??

jeg kan ikke se nogle steder hvor der står noget ala
"select * fra subjekt where xxx=yyy"
Avatar billede Slater Ekspert
24. marts 2020 - 13:22 #4
#3: Det ligger i grade.php som han inkluderer. Koden fra den er vist højere oppe.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. marts 2020 - 14:00 #5
#4
nej den tabel ligger der ikke, der ligger udtræk fra disse tabeller: student, studentsubject, class

og der spørges efter "tabellen subjekt",

jeg gætter på det ligger i methoden getsubjectitle. (ej vist)
<?php $title = $grade->getsubjectitle($conn,$row['subject']);?>
<?php $mygrade = $grade->getgrade($conn,$row['id']); ?>
Avatar billede rubaek Mester
24. marts 2020 - 16:39 #6
Jer er lige stået lidt af, I får lige hele den kodedel der hedder grade.php

Kode:
<?php

    $grade = new Datagrade();

    function __construct(){
            if(!isset($_SESSION['id'])){
                header('location:../../');
            }

    class Datagrade {

        function __construct(){
            if(!isset($_SESSION['id'])){
                header('location:../../');
            }

        function getid($conn){
            $studid = $_SESSION['id'];
            $r = mysqli_query($conn,"select * from `student` where studid='$studid'");
            $row = mysqli_fetch_array($r, MYSQLI_BOTH);
            $id = $row['id'];
            return $id;
        }

        function getsubject($conn){
            $id = $this->getid($conn);
            $q = "select * from `studentsubject` where studid='$id'";

            $r = mysqli_query($conn,$q);
            $data = array();
            while($row = mysqli_fetch_array($r, MYSQLI_BOTH)){
                $classid = $row['classid'];
                $q2 = "select * from `class` where id='$classid'";
                $r2 = mysqli_query($conn,$q2);
                $data[] = mysqli_fetch_array($r2, MYSQLI_BOTH);
            }
            return $data;
        }

        function getsubjectitle($conn,$code){
            $q = "select * from `subject` where code='$code'";
            $r = mysqli_query($conn,$q);
            $data = array();
            $data[] = mysqli_fetch_array($r, MYSQLI_ASSOC);
            return $data;
        }

        function getgrade($conn,$classid){
            $studid = $this->getid($conn);
            $q = "select * from `studentsubject` where studid='$studid' and classid='$classid'";
            $r = mysqli_query($conn,$q);
            if($row = mysql_fetch_array($r, MYSQLI_ASSOC)){
                $att1 = ($row['att1']) * .10;
                $att2 = ($row['att2']) * .10;
                $att3 = ($row['att3']) * .10;

                $exam1 = ($row['exam1']) * .50;
                $exam2 = ($row['exam2']) * .50;
                $exam3 = ($row['exam3']) * .50;

                $quiz1 = ($row['quiz1']) * .20;
                $quiz2 = ($row['quiz2']) * .20;
                $quiz3 = ($row['quiz3']) * .20;

                $project1 = ($row['project1']) * .20;
                $project2 = ($row['project2']) * .20;
                $project3 = ($row['project3']) * .20;

                $prelim = $att1 + $exam1 + $quiz1 + $project1;
                $midterm = $att2 + $exam2 + $quiz2 + $project2;
                $final = $att3 + $exam3 + $quiz3 + $project3;

                $total = ($prelim * .30) + ($midterm * .30) + ($final * .40);

                $data = array(
                    'eqprelim' => $this->gradeconversion($conn,$prelim),
                    'eqmidterm' => $this->gradeconversion($conn,$midterm),
                    'eqfinal' => $this->gradeconversion($conn,$final),
                    'eqtotal' => $this->gradeconversion($conn,$total),
                    'prelim' => round($prelim),
                    'midterm' => round($midterm),
                    'final' => round($final),
                    'total' => round($total),
                    'att1' => $row['att1'],
                    'att2' => $row['att2'],
                    'att3' => $row['att3'],
                    'exam1' => $row['exam1'],
                    'exam2' => $row['exam2'],
                    'exam3' => $row['exam3'],
                    'quiz1' => $row['quiz1'],
                    'quiz2' => $row['quiz2'],
                    'quiz3' => $row['quiz3'],
                    'project1' => $row['project1'],
                    'project2' => $row['project2'],
                    'project3' => $row['project3']
                );
            }

            return $data;
        }
        function gradeconversion($conn,$grade){
            $grade = round($grade);
            if($grade==0){
                $data = 0;
            }else{
                switch ($grade) {
                    case $grade > 94:
                        $data = 1.0;
                        break;
                    case 94:
                        $data = 1.1;
                        break;
                    case 93:
                        $data = 1.2;
                        break;
                    case 92:
                        $data = 1.3;
                        break;
                    case 91:
                        $data = 1.4;
                        break;
                    case 90:
                        $data = 1.5;
                        break;
                    case 89:
                        $data = 1.6;
                        break;
                    case 88:
                        $data = 1.7;
                        break;
                    case 87:
                        $data = 1.8;
                        break;
                    case 86:
                        $data = 1.9;
                        break;
                    case 85:
                        $data = 2.0;
                        break;
                    case 84:
                        $data = 2.1;
                        break;
                    case 83:
                        $data = 2.2;
                        break;
                    case 82:
                        $data = 2.3;
                        break;
                    case 81:
                        $data = 2.4;
                        break;
                    case 80:
                        $data = 2.5;
                        break;
                  case 79:
                        $data = 2.6;
                        break;
                    case 78:
                        $data = 2.7;
                        break;
                    case 77:
                        $data = 2.8;
                        break;
                    case 76:
                        $data = 2.9;
                        break;
                    case 75:
                        $data = 3.0;
                        break;

                    default:
                        $data = 5.0;
                }
            return $data;
        }
        function getteacher($conn,$teachid){
            $r = mysql_query("select * from `teacher` where id='$teachid'");
            $result = mysql_fetch_array($r);
            $data = $result['fname'].' '.$result['lname'];
            return $data;
        }

?>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. marts 2020 - 18:50 #7
function __construct(){ uden for din class Datagrade kan du godt slette den giver ikke mening.
hvordan ser din tabel student ud, og hvad indeholder den ??
>$studid = $_SESSION['id'];
hvad indeholder $studid ??
hvad retunerer getid($conn)

function getgrade($conn,$classid){
$studid = $this->getid($conn);
$q = "select * from `studentsubject` where studid='$studid' and classid='$classid'";
$r = mysqli_query($conn,$q);
// her er smuttet et i
// if($row = mysql_fetch_array($r, MYSQLI_ASSOC)){
if($row = mysqli_fetch_array($r, MYSQLI_ASSOC)){
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. marts 2020 - 18:54 #8
// billige i'er til salg
function getteacher($conn,$teachid){
// $r = mysql_query("select * from `teacher` where id='$teachid'");
$r = mysqli_query($conn, "select * from `teacher` where id='$teachid'");
// $result = mysql_fetch_array($r);
$result = mysqil_fetch_array($r, MYSQLI_ASSOC);
$data = $result['fname'].' '.$result['lname'];
  return $data;
  }
Avatar billede rubaek Mester
24. marts 2020 - 20:03 #9
student
id - studid - fname - lname
Avatar billede rubaek Mester
24. marts 2020 - 20:23 #10
hvordan ser din tabel student ud, og hvad indeholder den ?? Se ovenover
>$studid = $_SESSION['id'];
hvad indeholder $studid ??    Skal jeg gøre noget for at teste ??
hvad retunerer getid($conn)  Skal jeg gøre noget for at teste ??
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. marts 2020 - 20:53 #11
#10
prøv echo det er simple værdier de indeholder, og logge ind som en studerende, så $_SESSION['id'] bliver sat
rerunerer coden det du forvendter med det indput ??, hvis ikke må du sætte nogle print_r / var_dump / echo'er ind, til du finder et sted hvor data er som det skal være