Avatar billede Morten Professor
24. februar 2020 - 12:21 Der er 4 kommentarer

CSS Skjul div if has a div child there has a id

Hej

Har nogle problemer med at få skjult et perant element, hvis den har et child element som har et input der har en id.

Vil høre dette kunne gøres uden at bruge Jquery eller javascript det kan jeg godt få den til. Men det skal ikke være sådan at når siden loader færdig forsvinder det først.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Slater Ekspert
24. februar 2020 - 12:49 #1
Det kan du ikke gøre i CSS - endnu. I CSS4 kommer der en :has pseudoklasse som kan gøre det, men ingen browsere understøtter det endnu.

Men hvis du oplever at det først forsvinder når siden loades når du bruger Javascript, vil jeg vove at påstå du skriver det script forkert. Måske kører du det først på onload i stedet for på DOMContentLoaded?
Avatar billede Morten Professor
24. februar 2020 - 13:27 #2
Hej

Tak for svar ;o) super glæder mig allerede :o)

Hmm det kunne endelig godt være, her er js koden:

$(document).ready(function() {
        var findOutput = $('ul#shipping_method').find("#shipping_method_0_flexible_shipping_46_3, #shipping_method_0_flat_rate45, #shipping_method_0_flexible_shipping_46_5, #shipping_method_0_flat_rate31, #shipping_method_0_flexible_shipping_46_2, #shipping_method_0_flexible_shipping_46_1, #shipping_method_0_flat_rate35");
        if( findOutput.length > 0) {
            $('li.shipping__list_item').has( "#shipping_method_0_shipmondo_shipping_pdk21" ).hide();
            $('li.shipping__list_item').has( "#shipping_method_0_shipmondo_shipping_postnord_private22" ).hide();

        }

Kan du se hvad jeg gør forkert?

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Rune1983 Ekspert
24. februar 2020 - 13:59 #3
Kunne du ikke lave omvendt tankegang.
Alle elementer er sat til usynlig og gøres synlig hvis alt er ok? Og hvis du støder på dit problem undlader du bare at ændre synligheden på elementet.
Ved ikke om det vil giv nogle nye udfordringer for dig. Men som sagt bare en tanke.
Avatar billede Morten Professor
24. februar 2020 - 14:15 #4
Det var en god tanke Rune.
Men som du siger, kommer der nogle problemer, der gøre det mere omstændigt.
Men kan du se noget i min kode som ikke virker. Da den skal gøre elementerne skjult Hvor den endelig skal gøre det inden content er blevet synligt.