Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 17:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ny ting

findes der ikke en eller anden måde man kan få et nyt objekt frem på

al lá
document.Buttons.Add

eller så noget muligvis også sådan at man kan bestemme hvor den skal være (ikke noget krav)
og der er ikke point til svaret nej,
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 17:41 #1
nu er der gået 7 minutter
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 17:51 #2
Ja, og så...?
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 17:52 #3
<ole>
Det kunne være, du fik nogle svar, hvis du beskrev dit problem. Hvad er det, du vil lave?
/mvh
</bole>
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 17:53 #4
hmmm... Det er mere på forsøgs basis jeg prøver at få nogle erfaringer med script
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 17:55 #5
...og så forventer du, jeg fortæller dig, hvad jeg ved om JavaScript, generelt...eller...?
Kom nu...vær bare en anelse specifik...hvad vil du. Hvad er det, du spørger om?
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 17:56 #6
jeg kunne godt tænke mig en function der fik et objekt
knap tekstfelt teksarea frem
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 18:06 #7
Okay:

<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\" src=\"\">
var ns4 = (document.layers)? true : false;
var ie4 = (document.all)? true : false;

function vis(id) {
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj : obj.style;
    styleObj.visibility = \"visible\";
}
</script>
</head>

<body>

<form>
    <div id=\"ib\" style=\"position:absolute;left:100px;top:250px;\">
        <input type=\"text\">
    </div>
</form>

<a href=\"#\" onclick=\"vis(\'ib\')\">vis felt</a>

</body>
</html>

...men du skal nok lige læse lidt om forms og DHTML her:
  http://www.dansteinman.com/dynduo/en/forms.html
/mvh
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 18:11 #8
jeg synes ikke det virker skal jeg skrive en kode i vis(skal jeg skrive en kode)
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 18:13 #9
Sorry:
  <div id=\"ib\" style=\"position:absolute;left:100px;top:250px;visibility:hidden;\">
=o)
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 18:17 #10
Denne funktion toggler mellem vis og skjul:

function vis_skjul(id) {
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj : obj.style;
    if(styleObj.visibility == \"hidden\" || styleObj.visibility == \"hide\") {
      styleObj.visibility = \"visible\";
    }
    else {
      styleObj.visibility = \"hidden\";
    }

/mvh
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 20:35 #11
Fedt jeg var lige væk et stykke tid betyder det der \"ib\" tekstfelt
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 20:48 #12
Nejnej...det er bare et navn, vi giver <div>\'et for at kunne kalde og manipulere det. Kan du bedre lide \'nyrup\', \'fodsved\' eller \'spears\', så brug det  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 20:49 #13
...der må bare ikke være underlige tegn eller mellemrum i det - der gerne må være tal i...bare ikke som det første tegn.
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 21:02 #14
øh.... Er der nogen mulighed for at ændre på hvad der kommer frem
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 21:04 #15
Lige et gæt på hvordan det virker du viser et hidden det der skjulte objekt ved at ændre på den måde den er på er det rigtigt
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2001 - 21:10 #16
Ja...det tror jeg nok, jeg gør  *LooL*

Jeg lægger tekst-feltet i en skjult \'container\' (Ja, det kalder man altså <div> og <span>). Derefter viser jeg containeren med CSS (Cascading Style Sheets). Jeg kalder objektet og sætter dets style-objekt\'s visibility til \'visible\'...comprende?
Avatar billede 2cool4you Nybegynder
28. august 2001 - 21:14 #17
ah... Jeg har det jeg ændrer bare det der <input type....
til button hvis det er det der skal komme frem jamen så skal du have tak for hjælpen så blev jeg det bedre