14. februar 2020 - 09:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CS Go og Gta 5

Hej

Jeg har lige købt dette setup:

I5  9400f
Corsair 16 GB ddr 4
Gigabyte H310M S2H v.2
M.2 ssd 1 TB
Gigabyte GTX 1660 Super.

Men når jeg spiller de 2 overnævnte spil lagger det, med mindre jeg bruger et program der hedder DXTory til at låse FPS.

Nogen der kan forklare mig hvorfor jeg skal det eller hvad jeg gør forkert?

VH Morten
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2020 - 09:13 #1
Hvordan hakker det? Altså er det en konstant lav fps, fryser det med mellemrum, er det netværks-rubberbanding, ... eller hvad? Hvad låser du din fps til, og kører det så perfekt? Har du prøvet at låse det til andre ting og se forskellen? Har du tjekket temperatur på grafikkort og cpu, for at se om den ubegrænsede fps får dem til at overophede?
14. februar 2020 - 10:00 #2
Ca. være 10 sek hakker det, hvis jeg sætter den fast på 60 i gta køre det perfekt, har ikke tjekket temperatur men blæserne på CPU og gpu køre ikke ret meget når jeg spiller.
Avatar billede Poo'tato Praktikant
17. februar 2020 - 20:36 #3
Du bør tjekke temperaturen på GPU og CPU. Når de overopheder, så bliver performence lavere, for ikke at ødelægge hardwaren med varme. Især din GPU burde du kunne høre ved tunge spil.

Jeg lagger engang imellem ved tunge spil i 2-4 sekunder, og jeg har lagt mærke til at det kommer når jeg gør forskellige ting in-game. Jeg mistænker at min strømforsyning ikke kan levere nok strøm til min GPU, jeg har bare ikke lige fået undersøgt hvad og hvorfor endnu. Øvrige ideer er velkomne :)

Der må næsten være nogle engelsk talene 'eksperter' på youtube som kan fortælle samtlige grunde til lag.
18. februar 2020 - 15:04 #4
Jeg fandt ud af at da jeg opdateret driver og installeret Geforce Experience
så ændrede den indstilling i spillende også har der ikke været noget.