Avatar billede henrixx Praktikant
09. februar 2020 - 11:26 Der er 13 kommentarer

Edge starter automatisk efter opstart eller slumretilstand i Windows 10

Hej

Mit problem er, at der automatisk åbnes et browservindue efter opstart eller slumretilstand i Windows 10

Jeg vil gerne slippe for at skulle lukke dette browservindue efter hver opstart eller tilbagekomst fra slumretilstand.

Jeg har selv prøvet at:

1. Klik Start, og åbn Indstillinger
2. Vælg Beskyttelse af personlige oplysninger og gå til Baggrundsapps
3. I højre side, kan du se alle apps som er sat til at køre, tjek listen for Microsoft Edge, og slå den fra, hvis den er sat til.
4. Genstart nu pc'en, for at se om det har hjulpet.

Hjælpen til dette fandt jeg her: https://answers.microsoft.com/da-dk/edge/forum/all/microsoft-edge-starter-automatisk/74b0b23d-a6c3-4267-a82d-87b74cf34cc0

Dette har dog ikke hjulpet, så nu ved jeg ikke hvad jeg ellers skal prøve ?
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. februar 2020 - 11:37 #1
Den side edge åbner er det samme side hver gang eller forskellige ?
Prøv at  gå i indstillinger --  personlig tilpasning -- låseskærm
og slå "vis låseskærmens bagrundsbillede  på logonskærm"  fra
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 13:17 #2
prøv at tryk på Windows-tasten +R, skriv shell:startup, og vælg derefter OK. Derved åbnes mappen Start. Har du et Edge start element der?
Gå i Jobliste og i fanen start, har du et Edge start Element der?
Avatar billede mort1 Ekspert
09. februar 2020 - 13:21 #3
Har du prøvet "Alt+F" - "Indstillinger" - "Ved start" (ses i venstre side af skærmen) - Marker "Åben en eller flere bestemte sider" - Slet sider du ikke ønsker i startvinduet behold eller indsæt den startside du ønsker.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 13:23 #4
Fra registeret kan man også se start elementer.
Tjek det ud UDEN at rette i noget i første omgang:
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/setupapi/run-and-runonce-registry-keys
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. februar 2020 - 13:44 #5
- lige en tilføjelse til det jeg skrev #1 ,Jeg har været ude for en der beklagede sig over at edge åbnede ved login , det viste sig at vedkommende klikke på en af de tekst bokse der på billederne og derfor åbner edge efter login !
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 13:47 #6
#5 Hvordan retter man så det når det er sket?
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. februar 2020 - 13:51 #7
#6 som foreslået i #1 eller  brug kun tastatur ved login !
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 13:55 #8
#7 Tak for info :-)
Avatar billede Novice-1 Forsker
09. februar 2020 - 15:43 #9
Nåh, ser problemet er løst
- her gik jeg ind under programmer, edge, indstillinger og fravalgte programmet  og tilhørende aps helt

((min nye bank fortæller nu også Explorer er usikker  --sædvanligvis bruger jeg nu også Firefox -om nødvendigt Chrome -afhængig af om 3. parts cokis kræves)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 15:46 #10
#9 Eftersom jeg ikke kan se du er spørgeren her, kan jeg ikke forstå du siger den er løst?
Har du flere profiler du bruger??
Avatar billede Novice-1 Forsker
09. februar 2020 - 16:19 #11
Er også mig der har dummet mig --kan se spørgsmålet også drejede sig om når spørgerens computer startede e fra dvale

det problem har jeg vist haft i et par år .uden at bruge edge
MEN er med microsofts nyhedsside vist microsoft/477 .......
--har ellers forsøgt at blokerer siden  -microsoft -mrd eller uden det problem

mon du også har en løsning på på det problem

ked  af jeg blandede mig
apropos  mail,har godt nok skiftet hvad angår login
brugernavn er der samme og oprindelig sat op til ikke at kunne kontaktes over mail
MVH
novice
Avatar billede henrixx Praktikant
09. februar 2020 - 16:24 #12
@hjolsen

Mit problem er lige præcis det som beskriver i #5 (https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1032064?k=8347923)

Hvilket jeg selv fandt ud af ved ikke at klikke på tekstboksen Så det må jeg jo lade være med at gøre for fremtiden !

Jeg skal nok lige prøve at kigge på det du skriver i #1
Avatar billede Degnekrog Praktikant
06. marts 2020 - 09:26 #13
Problemet løses ved at i ikke har cursoren ikke står midt i billedet der hvor du logger på. Så prøv at flytte din curser ud til siden eller brug enter til at logge på.