Avatar billede macclaudio Nybegynder
28. august 2001 - 16:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ændre amerikansk format til a4 som default dokument

jeg har et irriterende problem
når jeg åbner ill. 9 ved nyt dokument skal man altid vælge den amerikanske A4 format - kan man ændre en fil således at den starter op med at vise A4 formatets str.i with og height
Avatar billede tre Nybegynder
28. august 2001 - 16:38 #1
Hej MacC.

Først af alt findes der ikke et amerikansk A4-Format. De bruger noget der hedder Letter-format derover, som er lidt bredere og en anelse mindre i højden.

Men hvis du mener at den viser de amerikanske måleenheder kan du ændre det i Edit -> Preferences -> Units & Undo -> og vælge millimeter eller hvad der nu passer dig.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. august 2001 - 16:40 #2
Under plugins finde der to filer:

Adobe Illustrator Startup_RGB
Adobe Illustrator Startup_CMYK

I de to filer burde du kunne sætte dit mål på siden, og derefter save filerne igen. Så vil illustrator anvende dem, når du starter den igen.

/per
Avatar billede tre Nybegynder
28. august 2001 - 16:42 #3

Nåå - nu ved jeg hvad de mener.

Underligt - hos mig er målene på et nyt dokument det samme som jeg valgte ved det sidst oprettede dokument.
Avatar billede thyrring Nybegynder
28. august 2001 - 16:47 #4
Umiddelbart vil jeg tro at det er din page setup inde under dokument setup der kan drille! hvis du siger ,use page setup kan du indstille printeren til at bruge a4.
Avatar billede macclaudio Nybegynder
28. august 2001 - 16:55 #5
nåh! det er under plugins de filer ligger - fedt nok - jeg havde ellers prøvet noget lignende - prøver lige igen.
Tre: jeg ved at det er letter format, men det er amerikanernes svar på A4 - de bruger dette format typisk i stedet for A4 ( ligesom Yards og CM)
jeg ville gerne give hoejrup point for det mest korekte svar - dernæst: thyrring som sikkert også har fat i noget - programmet er sikkert bundet af printer settings på en eller anden måde. (vedr point så aner jeg ikke hvordan man...gør (suk) - personligt syntes jeg at det med point er fjollet men hva...
jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen i forsamlingen der sider med MAc.
Avatar billede thyrring Nybegynder
28. august 2001 - 17:05 #6
Jeps... Mac på arbejde og pc hjemme!!!
Avatar billede macclaudio Nybegynder
28. august 2001 - 17:13 #7
thyrring: nej både pc og mac hjemme - onyx og pc på arbejde
3D studiemax kører ikke på MAc - udveksling af filer måske - mangler phshp 6.0 mac
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 17:30 #8
Er det en PC du arbejder med skal du ind i kontrolpanelet og ind i International, der stiller du opsætningen til Danske mål, det er i hvert fald en mulighed.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. august 2001 - 19:44 #9
Ok, så får du et svar her.

/per
Avatar billede oersted Novice
25. november 2001 - 21:08 #10
Når du trykker command + N for nyt dokument, skriver du blot 210 x 297 mm og OK

Næste gang du starter illustrator er det sat som default.

Skal du ikke snart have lukket spørgsmålet ?
Avatar billede macclaudio Nybegynder
04. december 2001 - 14:24 #11
nu lukker vi lige det spørgsmål ikke!!