Avatar billede Ulrich Seniormester
11. januar 2020 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Refresh tr og td i tabel feks inde i en DIV

Hej

Jeg har brug for at auto opdatere tr og td i en tabel hvert fx 2 sekund uden at hele siden opdatere.
Det er .asp side jeg har.
AJAX eller Java, nogen med kode til det?
Avatar billede Slater Ekspert
11. januar 2020 - 16:27 #1
Det er så lidt information om problemet, at vi ikke kan fortælle dig mere end du selv kan finde på tre sekunder ved at google "AJAX".

Men hvert andet sekund er dog så kort tid, at AJAX ikke er specielt godt egnet til det, og det kunne give mening at bruge websockets i stedet.
Avatar billede Ulrich Seniormester
11. januar 2020 - 16:43 #2
Har virkelig Googlet de sidste par dage, kørt test osv men ikke fundet noget.
Om det er AJAX, Java eller andet er for så vidt lige meget bare funktionen er der.

Jeg har en .asp side der viser status information fra en database og samtidigt er det også muligt at skrive tekst i tekst felter på samme side som gemmes i database.
Problemet er at hvis jeg opdatere hele siden for at opdatere status information felter så slettes tekst felter også som jeg fx er ved at skrive i og ikke får trykket på gem inden.
Derfor kunne jeg tænke mig noget der sørger for at status information felter står og opdatere i baggrunden med et xx interval.
Giver det mening?
Avatar billede Slater Ekspert
11. januar 2020 - 16:53 #3
Det giver fin mening, men det er stadig en generel beskrivelse af problemet, som vi kun kan give et generelt svar på.
Hvis du googler "AJAX" er dette det første relevante der kommer frem: https://www.w3schools.com/xml/ajax_intro.asp
- Og eksemplet der er fint brugbart til dette. Det viser hvordan du kan tage data fra en server-genereret side (f.eks. .asp) og putte det ind i et navngivet HTML-element uden at opdatere siden.

Hvis der er noget du skal have uddybet, er du nødt til at sige det. Hvis det er for generelt, og du vil have noget der passer bedre på netop din løsning, er du nødt til at beskrive nøjagtigt hvordan denne er og hvilket problem du mangler løsning på.
Avatar billede Ulrich Seniormester
11. januar 2020 - 16:57 #4
Har lidt her der virker, men indhold på siden bliver dubleret:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-1.9.1.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
setInterval(function() {
$('#mytable').load('info_tidsindstilling_en_gang.asp');
}, 2000);
</script>

<div id="mytable">
<td valign=top colspan="3">
<font size="2">Funktion er aktiveret: <%Response.Write(variabel)%></font>
</td>
</div>
Avatar billede Ulrich Seniormester
11. januar 2020 - 23:42 #5
Her er løsning:
På hovedsiden som skal have vise statisk data:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-1.9.1.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
setInterval(function() {$('#mystatus').load('side-som-indeholder-data.asp');}, 100);
</script>

For at vise statisk data på hovedsiden fra siden som bliver kaldt med interval 100:
<div id="mystatus"></div>

På 'side-som-indeholder-data.asp' skal følgende være for at skrive DK æøå:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />