Jeg skal kunne registrere arbejdstid, evt ekstra timer og afspadsering.
A4 Dag B4 Dato C4 Start D4 Slut E4 Pause F4 Kode for Ferie, Syg, Afspadsering G4 Ekstra timer =HVIS(OG(C4<>"";D4<>"";F4>Info!$B$6);JAN!F4-Info!$B$6;"") H4 Afspadsering =HVIS(OG(C4<>"";D4<>"";F4<Info!$B$6);Info!$B$6-JAN!F4;"")
I arket "Info" der ligger normaltiderne for de enkelte arbejdsdage
Der er ferie og sygdom med løn og det kan klares ved at der tastes alm start og sluttid i C4 og D4 samt tastes fx FER eller SYG i F4. Ligeledes hvis der laves delvis afspadsering, så gøres det ved at skrive den faktuelle start og sluttid på dagen, hvorefter H4 udregner differencen i forhold til normaltid.
Men hvordan skal jeg gøre, hvis H4 stadig skal lave den beregning, men samtidigt kunne lave en beregning hvis der afspadseres en hel arbejdsdag?
hvis feltet er defineret som alm tal, og du ganger tiden med 24, så få du decimaltal for timeantal (14:35 vises som 14,58) hvis du tester på F4=AFS (afspadsering?) og så ganger med -1 så har du timer negativt.
ja - men om det kan samles kan jeg ikke lige gennemskue - det bliver i givet fald en meget lang formel. overarbejde*24 minus afspadsering*24 begge timer/tal positive, og hvis overarbejde er 0 (ikke tom) minus afspadsering (kan være 0), så passer det i et felt.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.