Avatar billede deva Nybegynder
28. august 2001 - 12:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

auto table

I en tabel (width=\"200\") med to col er det da muligt at gøre den første <td> variable således at den uanset om der er indhold i den anden <td> eller ej fylder sig selv med xxx således at width stadig forbliver 200?
Avatar billede spang Nybegynder
28. august 2001 - 12:53 #1
Du kan prøve at give den anden <td> en width=\"1%\".

\\spang
Avatar billede deva Nybegynder
28. august 2001 - 13:02 #2
dette resultere bare i at tabellen bliver bredere lige så snart der kommer indhold i td nr 2
Avatar billede spang Nybegynder
28. august 2001 - 13:06 #3
Virker det her ikke efter hensigten?

<table width=\"200\" border=\"1\">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td width=1%\">&nbsp;</td>
</tr>
</table>

Tabellen har en fast størrelse på 200px og cellen til højre gør sig så lille som muligt.

\\spang
Avatar billede deva Nybegynder
28. august 2001 - 13:11 #4
Den gør som du siger, men den første td skal hele tiden indeholde x antal punktummer således at hvis td 2 er tom så ser man kun punktummer, hvorimod hvis der er indhold i td 2 så skal indholdet i td 2 vises og der skal være tilsvarende færre punktummer vist i td 1.
Avatar billede spang Nybegynder
28. august 2001 - 13:31 #5
Åhh, nu forstår jeg.

Det spørgsmål har været oppe at vende før. Jeg kan ikke lige huske, hvad resultatet blev, men du kan jo prøve at søge efter det.
Ellers er der nok nogle andre, der kan hjælpe :)

\\spang
Avatar billede callesen Praktikant
28. august 2001 - 14:14 #6
Hvem eller hvad bestemmer hvad/hvor mange/hvor meget der skal være i den første/anden <TD>?
Avatar billede icedox Nybegynder
28. august 2001 - 16:09 #7
Hej!
Hvad skal tabellen indholde ?  ASP!
Ja, jeg tror, hvis du bare gør :
<table width=\"200px\" >
<td> <%=DinString %></td><td width=\"100%\"> blabla</td>
Så skulle det virke!
J.
Avatar billede icedox Nybegynder
28. august 2001 - 16:10 #8
Så bliver du nød til at begynde på en ny table.
Altså at lukke </td></tr></table>
og så lave en ny.
Avatar billede deva Nybegynder
31. august 2001 - 12:24 #9
har løst det ved at lave to tabeller hvor den ene erstatter den anden.