Avatar billede Lisa Juniormester
16. oktober 2019 - 11:06 Der er 12 kommentarer

Ansøgningsformular på hjemmeside; hvor bliver den sendt til?

Hej jeg arbejder med en hjemmeside der er lavet i umbraco, der er lavet en ansøgningsformular så man kan ansøge jobs direkte over hjemmesiden men vi aner ikke hvor ansøgningerne ryger hen når der trykkes ansøg nu

i koden kan jeg kun se dette: </div>
            <div class="col-12 ">
                <a class="btn btn-red-white submit">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Send ansøgning")</a>

det lidt som om knappen kun er oprettet men der ikke sendes noget videre? Nogle der kan hjælpe med dette?
Avatar billede Slater Ekspert
16. oktober 2019 - 12:21 #1
Umiddelbart sker der jo slet ingenting der, eftersom der intet link eller knap er.

Enten mangler vi noget kode, eller også gør det virkelig intet.
Avatar billede softspot Forsker
16. oktober 2019 - 12:51 #2
Du kan prøve at åbne udviklerværktøjet i din browser for at se om der sendes et eller andet request, når du klikker på linket. Gør der det, har du en indikationer af, hvad der kaldes og hvor det kaldes (egen server eller en ekstern service).
Avatar billede Lisa Juniormester
18. oktober 2019 - 09:09 #3
Nu er jeg ikke så skarp til det her med koder. men Slater Hele koden er meget lang men den omhandler også alle de felter som er i ansøgningsformularen. Tog kun det med som jeg troede var relevant måske mere skal med men det er 303 linjer? kan det passe?

Og Softspot hvad er udvikler værktøj :D Jeg skulle meget gerne have den til at sende den til en bestemt mail adresse (:
Avatar billede Slater Ekspert
18. oktober 2019 - 10:03 #4
#3: Umiddelbart ligner det det relevante du viser os, men eftersom der mangler noget for at det skal gøre noget som helst, er det muligt at der er mere vi bør se. Det kan jeg af gode grunde ikke sige uden at se det.

Men sker der noget når du trykker på knappen nu? Hvis du bliver sendt videre til en anden side, så må vi mangle noget - for det står der ikke noget om i den kode. Hvis der intet sker, så har vi nok alt det relevante her. Så mangler koden bare.

- Udviklerværktøjerne, eller devtools, er en række værktøjer indbygget i de fleste moderne browsere, som kommer frem når du trykker F12 eller ctrl+shift+i. Men jeg gætter på at du ikke får meget ud af at kigge på det, hvis du slet ikke kender til det.
Avatar billede Lisa Juniormester
18. oktober 2019 - 10:07 #5
@inherits Umbraco.Web.Mvc.UmbracoTemplatePage

@{
    List<string> list_1 = new List<string>
    {
        "Albertslund", "Allerød", "Ballerup", "Bornholm", "Brøndby",
        "Dragør", "Egedal", "Fredensborg", "Frederiksberg", "Frederikssund", "Furesø", "Gentofte", "Gladsaxe",
        "Glostrup", "Gribskov", "Halsnæs", "Helsingør", "Herlev", "Hillerød", "Hvidovre", "Høje-Taastrup", "Hørsholm",
        "Ishøj", "København", "Lyngby-Taarbæk", "Rudersdal", "Rødovre", "Tårnby", "Vallensbæk"
    };

    List<string> list_2 = new List<string>
    {
        "Favrskov", "Hedensted", "Herning", "Holstebro", "Horsens", "Ikast-Brande", "Lemvig", "Norddjurs", "Odder",
        "Randers", "Ringkøbing-Skjern", "Samsø", "Silkeborg", "Skanderborg", "Skive", "Struer", "Syddjurs", "Viborg", "Aarhus"
    };

    List<string> list_3 = new List<string>
    {
        "Brønderslev", "Frederikshavn", "Hjørring", "Jammerbugt", "Læsø", "Mariagerfjord", "Morsø", "Rebild", "Thisted", "Vesthimmerland", "Aalborg"
    };

    List<string> list_4 = new List<string>
    {
        "Faxe", "Greve", "Guldborgsund", "Holbæk", "Kalundborg", "Køge", "Lejre", "Lolland", "Næstved", "Odsherred", "Ringsted",
        "Roskilde", "Slagelse", "Solrød", "Sorø", "Stevns", "Vordingborg"
    };

    List<string> list_5 = new List<string>
    {
        "Assens", "Billund", "Esbjerg", "Fanø", "Fredericia", "Faaborg-Midtfyn", "Haderslev", "Kerteminde", "Kolding", "Langeland",
        "Middelfart", "Nordfyn", "Nyborg", "Odense", "Svendborg", "Sønderborg", "Tønder", "Varde", "Vejen", "Vejle", "Ærø", "Aabenraa"
    };

}

@helper DisplayMunicipalities(string label, List<string> list)
{
    <div>
        <p class="label">@label</p>

        @foreach (string item in list)
        {
            <div class="checkbox-group">
                <input type="checkbox" name="municipalities" value="@item" id="@item" />
                <label class="checkbox-label" for="@item">@item</label>
            </div>
        }
    </div>
}

<div class="content-grid">
    <h2>@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Title")</h2>
    <div class="application-form">
        <form action="/Umbraco/Surface/ApplicationSurface/Submit" method="post" id="application-form">
            <div class="col-12">
                <div class="col-6 first-col">
                    <label for="Firstname">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Fornavn")</label>
                    <input type="text" name="Firstname" required />
                </div>
                <div class="col-6 second-col">
                    <label for="Lastname">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Efternavn")</label>
                    <input type="text" name="Lastname" required />
                </div>
            <div class="col-12">
                <div class="col-6 first-col">
                    <label for="Birthday">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Fødselsdag")</label>
                    <input type="text" name="Birthday" placeholder="Skrives i formatet dd-mm-åååå" required />
                </div>
                <div class="col-6 second-col">
                    <label for="Address">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Adresse")</label>
                    <input type="text" name="Address" required />
                </div>
            <div class="col-12">
                <div class="col-6 first-col">
                    <label for="Zipcode">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Post nr.")</label>
                    <input type="number" name="Zipcode" required />
                </div>
                <div class="col-6 second-col">
                    <label for="city">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: By")</label>
                    <input type="text" name="city" required />
                </div>
            <div class="col-12">
                <div class="col-6 first-col">
                    <label for="Phonenumber">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Telefonnummer")</label>
                    <input type="number" name="Phonenumber" required />
                </div>
                <div class="col-6 second-col">
                    <label for="Mail">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: E-mail")</label>
                    <input type="email" name="Mail" required />
                </div>
            <div class="col-12">
                <div class="col-6 first-col">
                    <label for="Experience">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Experience")</label>
                    <textarea name="Experience" required></textarea>
                </div>
                <div class="col-6 second-col upload-photo">
                    <label>@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Foto")</label>
                    <div class="input-div">
                        <span class="upload-photo-value" for="Photo"></span>
                        <input type="file" class="upload-photo-input" name="Photo" accept="*.jpg,*.png" required/>
                        <span class="upload-photo-btn">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Upload fil")</span>
                    </div>
                    <div>
                        <span class="upload-photo-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Vælg en fil")</span>
                    </div>

            <div class="col-12">
                <label class="job-label" for="Job">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Job")</label>
                <input type="text" name="Job" required />
            </div>
            <div class="col-12">
                <label for="Aboutme">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: About me")</label>
                <textarea name="Aboutme" required></textarea>
            </div>

            <div class="col-12">
                <p class="label">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Certifikat") <br /> @Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Certifikat i fødehygiejne")</p>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="HygieneCertificate" value="yes" id="HygieneCertificate1" required />
                    <label class="radio-label" for="HygieneCertificate1">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja") </label>
                </div>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="HygieneCertificate" value="no" id="HygieneCertificate2" required />
                    <label class="radio-label" for="HygieneCertificate2">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Nej") </label>
                </div>
                <div>
                    <span class="hygiene-cert-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja eller nej")</span>
                </div>
            <div class="col-12">
                <p class="label">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Kørekort")</p>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="DriverLicenses" value="yes" id="DriverLicenses1" required />
                    <label class="radio-label" for="DriverLicenses1">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja") </label>
                </div>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="DriverLicenses" value="no" id="DriverLicenses2" required/>
                    <label class="radio-label" for="DriverLicenses2">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Nej")</label>
                </div>
                <div>
                    <span class="driver-license-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja eller nej")</span>
                </div>
            <div class="col-12">
                <p class="label">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Bil") </p>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="CarAvailable" value="yes" id="CarAvailable1" required/>
                    <label class="radio-label" for="CarAvailable1">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja") </label>
                </div>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="CarAvailable" value="no" id="CarAvailable2" required />
                    <label class="radio-label" for="CarAvailable2">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Nej") </label>
                </div>
                <div>
                    <span class="car-available-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja eller nej")</span>
                </div>
            <div class="col-12">
                <p class="label">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Smartphone")</p>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="smartphone" value="yes" id="smartphone1" required/>
                    <label class="radio-label" for="smartphone1">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja") </label>
                </div>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="smartphone" value="no" id="smartphone2" required />
                    <label class="radio-label" for="smartphone2">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Nej")</label>
                </div>
                <div>
                    <span class="send-picture-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja eller nej")</span>
                </div>
            <div class="col-12">
                <p class="label">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Billede via mail")</p>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="SendPicture" value="yes" id="SendPicture1" required/>
                    <label class="radio-label" for="SendPicture1">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja") </label>
                </div>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="SendPicture" value="no" id="SendPicture2" required />
                    <label class="radio-label" for="SendPicture2">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Nej") </label>
                </div>
                <div>
                    <span class="send-picture-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja eller nej")</span>
                </div>

            <div class="col-12 job-day">
                <p class="label">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Hvilke dage står du til rådighed?")</p>
                <div class="checkbox-group">
                    <input type="checkbox" name="job-day" value="Monday" id="Monday" required />
                    <label class="checkbox-label" for="Monday">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Mandag")</label>
                </div>

                <div class="checkbox-group">
                    <input type="checkbox" name="job-day" value="Tuesday" id="Tuesday" required />
                    <label class="checkbox-label" for="Tuesday">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Tirsdag")</label>
                </div>

                <div class="checkbox-group">
                    <input type="checkbox" name="job-day" value="Wednesday" id="Wednesday" required />
                    <label class="checkbox-label" for="Wednesday">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Onsdag")</label>
                </div>

                <div class="checkbox-group">
                    <input type="checkbox" name="job-day" value="Thursday" id="Thursday" required />
                    <label class="checkbox-label" for="Thursday">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Torsdag")</label>
                </div>

                <div class="checkbox-group">
                    <input type="checkbox" name="job-day" value="Friday" id="Friday" required />
                    <label class="checkbox-label" for="Friday">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Fredag")</label>
                </div>

                <div class="checkbox-group">
                    <input type="checkbox" name="job-day" value="Saturday" id="Saturday" required />
                    <label class="checkbox-label" for="Saturday">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Lørdag")</label>
                </div>

                <div class="checkbox-group">
                    <input type="checkbox" name="job-day" value="Sunday" id="Sunday" required />
                    <label class="checkbox-label" for="Sunday">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Søndag")</label>
                </div>
                <div>
                    <span class="job-day-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Vælg dag")</span>
                </div>
            <div class="col-12">
                <p class="label">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: T-shirt size")</p>

                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="shirt-size" value="Small" id="Small" required/>
                    <label class="radio-label" for="Small">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Small")</label>
                </div>

                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="shirt-size" value="Medium" id="Medium" required/>
                    <label class="radio-label" for="Medium">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Medium")</label>
                </div>

                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="shirt-size" value="Large" id="Large" required />
                    <label class="radio-label" for="Large">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Large")</label>
                </div>

                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="shirt-size" value="XL" id="XL" required/>
                    <label class="radio-label" for="XL">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: XL")</label>
                </div>

                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="shirt-size" value="XXL" id="XXL" required/>
                    <label class="radio-label" for="XXL">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: XXL")</label>
                </div>

                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="shirt-size" value="XXXL" id="XXXL" required/>
                    <label class="radio-label" for="XXXL">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: XXXL")</label>
                </div>
                <div>
                    <span class="shirt-size-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Vælg størrelse t-shirt")</span>
                </div>
            <div class="col-12">
                <label for="AboutJob">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Hvor har du set annonce eller hørt om jobbet?")</label>
                <input type="text" name="AboutJob" required/>
            </div>
            <div class="col-12">
                <div class="municipalities">
                    <h4 class="form-section-heading">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Kommuner")</h4>
                    <div class="municipalities-inputs">
                        @DisplayMunicipalities("Hovedstaden", list_1)
                        @DisplayMunicipalities("Sjælland", list_4)
                        @DisplayMunicipalities("Nordjylland", list_3)
                        @DisplayMunicipalities("Midtjylland", list_2)
                        @DisplayMunicipalities("Syddanmark", list_5)
                    </div>
                    <span class="municipalities-error">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Vælg kommune")</span>
                </div>

            <div class="col-12"> <p class="label">Jeg accepterer hermed xxxxxxxxxxxxx vilkår for behandling af persondata i forbindelse med ansøgning og evt ansættelse</p>
                <p class="label">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Vilkår for behandling af persondata")</p>
                <div class="radio-group">
                    <input type="radio" name="Vilkår-for-behandling-af-persondata" value="yes" id="Vilkår for behandling af persondata1" required />
                    <label class="radio-label" for="Vilkår for behandling af persondata1">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Ja") </label>
                </div>

            <div class="col-12 ">
                <a class="btn btn-red-white submit">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Send ansøgning")</a>
                <span class="error-message">@Umbraco.GetDictionaryValue("Application Form: Udfyld markerede felter")</span>
            </div>
        </form>
    </div>
Avatar billede softspot Forsker
18. oktober 2019 - 10:23 #6
Jeg gætter lidt på, at der mangler en reference til et javascript, som kobler sig på links hvor class indeholder "submit".

Det kan være det allerede findes, men bare mangler at blive refereret, eller det slet ikke er lavet endnu.

Hvis du vil have hjælp til det, så kontakt mig ved at sende en besked her på E :-)
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2019 - 14:33 #7
Formularen sendes til /Umbraco/Surface/ApplicationSurface/Submit - mon ikke der i dén controller er lidt mere information.
Avatar billede Lisa Juniormester
21. oktober 2019 - 08:59 #8
Keysersoze hvor finder jeg info om det `? (:
Avatar billede Lisa Juniormester
21. oktober 2019 - 09:41 #9
hvis der allerede ligger en controller som jeg ikke har adgang til der styrer hvor formularen bliver sendt hen kan man ikke lave en kode der tager kontrollen fra den så man kan lave en ny kode så man kan bestemme hvor formularen skal sendes hen?
Avatar billede Lisa Juniormester
21. oktober 2019 - 10:34 #10
når man forsøger at sende ansøgningsformularen skriver den: ansøgningen blev ikke afsendt. prøv igen og kontakt xxxx hvis fejlen fortsætter. Den tekniske besked er: the SMTP server requiers a secure connection or the client was not authenticated. the server response was 5.7.57 SMTP;  client was not authenticated to send anonymous mail doing MAIL FROM

..... det er det den skriver
Avatar billede Lisa Juniormester
21. oktober 2019 - 10:36 #11
Kan det måske skyltes at hjemmesiden lige pt mangler et SLL certifikat? :S
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2019 - 09:26 #12
Fejlen tyder mest af alt på at informationerne omkring mailen ikke er sat korrekt op - det kan være sat både i controlleren men mest sandsynligt ligger det nok i web.config. Ligger det i web.config kan du benytte FTP til at hente og evt ændre den. Potentielt kan det også være sat op som settings du kan konfigurere direkte gennem Umbraco - det er svært at gætte på.

Koden til controlleren ligger der på en eller anden måde - hvis du er heldig ligger den som ren kode, hvis ikke ligger den som sværere læsbar kode i en .dll, også det er desværre lidt svært at gætte sig til. Det bedste er selvfølgelig hvis du har kildekoden til projektet men ellers må du prøve at finde en Umbraco-udvikler, der måske kan lede dig lidt mere på vej.