Avatar billede PerClemensen Novice
11. oktober 2019 - 17:15 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Kioskvisning med skift på tid

Hej
Jeg vil lave en kioskvisning af en lille database med nogle få felter som skal skift hver 20-30 sekunder.  En tabel med 5 felter og en formular hvor felterne kører med en Dlookup . Hvordan får jeg den til at skifte felterne hver ca. 30 sekunder ?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
11. oktober 2019 - 17:33 #1
Jeg er ikke med på, hvad du mangler. Hvis det er at finde ud af, hvornår, der er gået 20-30 sekunder, kan du måske bruge Now()?
Avatar billede PerClemensen Novice
11. oktober 2019 - 18:25 #2
Hej Kirkegaardlive

Jeg har f. eks 2 felter i en formular med tekst fra en tabel som jeg gerne vil have til at skifte ca. hver 20. sekund.

Private Sub Form_Current()
Nyheder2.Visible = True
Nyheder1.Visible = False
End Sub
- evt kan jeg lave 2 formularer der skifter hver 20. sekund-

men hvor sætter jeg Now()+ 20 sekunder ind ?
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2019 - 18:32 #3
Avatar billede PerClemensen Novice
11. oktober 2019 - 20:44 #4
Hej Terry
Fint - men hvordan skifter jeg til side 3.

Det er meningen den skal skifte mellem flere sider og så bare køre i ring.
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2019 - 21:00 #5
"Fint - men hvordan skifter jeg til side 3."
??
I dont see anything regard the need to change side 3 in you question :-(
Maybe you need to explain in more detail
Avatar billede PerClemensen Novice
11. oktober 2019 - 21:36 #6
Okay - har måske ikke forklaret det godt nok -
Jeg vil lave nyhedsavis som kan stå og køre af sig selv og køre igennem flere sider - hvor jeg kan opdatere et felt i databasen som så bliver opdateret  med det samme.

Så derfor skal der være et skift i sider/felter ca. hver 20 sekunder hvorefter den bare starter forfra og kører dem igennem igen - som en lysavis.
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2019 - 09:46 #7
"har måske ikke forklaret det godt nok " and that's still the case :-(

Do you have anything made already, if so then you can send it me so I can see.
ekspertenATsanthell.dk (AT=@)

I'm also busy with other things so I'll look at it when I have a bit of time.
Avatar billede terry Ekspert
16. oktober 2019 - 11:36 #8
?
Avatar billede martens Guru
16. oktober 2019 - 22:10 #9
Hej Per .. Check lige denne lille database jeg har lavet ...
Er det ikke noget i den dur, du efterspørger ?

https://1drv.ms/u/s!Aog7vvlTrHB6kJZVVVrgYoQ4QSeegA?e=rAM4zb

mvh martens
Avatar billede terry Ekspert
17. oktober 2019 - 10:55 #10
Hi Martens
I've looked at your example and it could be a solution, but it shouldn't be necessary to have a form for each "page".

If it was just a number of fields making up a record then it would be just a case of moving to next record at a given interval using the forms timer property. And when at end of record set start from first record again.
So the number of pages isn't fixed, it all depends on number of records in table.
Avatar billede terry Ekspert
17. oktober 2019 - 10:57 #11
In any case, Per should try and be more specific in his requirements ;-)
Avatar billede martens Guru
18. oktober 2019 - 00:45 #12
Se lige denne version, der er lavet på en halt anden måde..
Nu kun én formular, der viser data fra tabellen ( en post ad gangen )

https://1drv.ms/u/s!Aog7vvlTrHB6kJcBp5imKpRRNDZxUQ?e=kGu4gk

Så fik jeg også prøvet dette ( og jeg kan bruge dette lille trick i andre sammenhænge,-så det var ikke spild af tid...)

Håber det er noget, der kan bruges Per ;o)
Avatar billede PerClemensen Novice
18. oktober 2019 - 08:25 #13
Hej med jer
Tak for hjælpen - har ikke brugt jeres baser - men de inspirerede mig til at lave den selv.
Jeg lavede en formular med skjulte felter for nyheder og overskrifter. Så lavede jeg 2 ubundet felter (Tekst27 og Overskrift) og et ubundet felt (Tekst18) som bliver styret af:

Private Sub Form_Load()
Tekst18 = 10

End Sub

Private Sub Form_Timer()

If Tekst18 = 10 Then
Tekst27 = Nyhed1
Overskrift = Overskrift1
Tekst18 = 11
ElseIf Tekst18 = 11 Then
Tekst27 = Nyhed2
Overskrift = Overskrift2
Tekst18 = 12
ElseIf Tekst18 = 12 Then
Tekst27 = Nyhed3
Overskrift = Overskrift3
Tekst18 = 10

End If

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2019 - 10:58 #14
Per, problem with your idea is that you will need to alter the code if you decide to change how many Pages (Nyheder) you want to show. Thats not a goodf idea in the real world :-(
Avatar billede PerClemensen Novice
18. oktober 2019 - 11:08 #15
Er ikke noget problem da der ikke skal ændres i antallet af sider - kun i indhold:-)
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2019 - 13:20 #16
well if youcan live with that then great ;-)
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2019 - 13:20 #17
Oh, if the question is solved you should accept one or more answers as solution ;-)
Avatar billede martens Guru
28. oktober 2019 - 18:08 #18
;o)