Avatar billede ErikHg Ekspert
26. september 2019 - 20:59 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Lommeregner væk i Windows 10

I forbindelse med installeringen af Windows 10 på min stationære, er jeg løbet ind i et møgirriterende problem, i form af, at lommeregneren ikke kan vises. Jeg har et Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 hvor der er en tast i at åbne lommeregneren med. Men trykker jeg på denne tast, kommer der bare et vindue op hvori der står "Du skal bruge en ny app for at kunne åbne dette ms-calculator link" Der er også et felt hvori man kan sætte et flueben og en knap der er tonet ned hvori der står OK. Det er som om den er blev helt væk, så jeg har også skrevet i søgefeltet på proceslinjen uden held.
På min bærbare er der ingen problemer.

På forhånd tak for hjælpen.
En frustreret Windows 10 bruger.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. september 2019 - 21:24 #2
Hvis du har fjernet den fra Apps så åben fanen Windows gå til system 32
her kan du vælge hvor du vil have den liggende!
Jeg har den i Windows Start Classic Shell.
https://ibb.co/5hhFGC5
Clssic Shell
https://ibb.co/PDwCDXm
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. september 2019 - 09:08 #3
Den hurtige vej: Skriv calc i søg så burde du se den som øverste punkt!

https://ibb.co/g9ydyvn
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2019 - 13:00 #4
Bruger "Old Calculator" på mine Windows 10 maskiner :-)
https://winaero.com/blog/get-calculator-from-windows-8-and-windows-7-in-windows-10/
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. september 2019 - 13:42 #5
Jeg takker for alle jeres forslag til en løsning, men jeg besluttede at gen-installere Windows 10, og nu virker det igen. Alle jeres svar har jeg market som løsninger :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2019 - 13:45 #6
#5 Lidt drastisk for denne lommeregner synes jeg, men det er jo dit valg :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. september 2019 - 16:33 #7
Ja måske nok, men når ikke der var nogle vigtige filer, så gør det ikke så meget.
Så har jeg i hvert fald haft denne oplevelse, selvom det nok kunne være undgået.