Avatar billede alamo Nybegynder
28. august 2001 - 00:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

QXL og gebyrer

De kalder sig \" Danmarks største Internet-Auktion \" men nu tager de også Danmarks største gebyrer, starter med 6% for varer under kr. 1.000.- hvilket
f.eks. medfører at vil man sælge et bundkort til forventet kr. 750.- så \" snupper \" de lige kr. 45.-
Vil du sælge din PC til f.eks. kr. 3.500.- så er de ude med riven og scorer kr. 160.- og er du endelig i den situation at skulle sælge en nyere PC til ca. kr. 7.500.- er de helt oppe på kr. 270.- Da disse gebyrer KUN er for at benytte deres SITE, og INTET andet, mener jeg at det vil være berettiget at opfordre til, at man lige tænker sig om, og evt. vælger en alternativ SITE som www.netauktion.dk (gratis) www.annoncemarkedet.dk (gratis) www.yahoo.dk (gratis) eller www.dba.dk (kr. 2.- for adr.) På længere sigt slipper vi nok ikke for brugerbetaling på Special-sites, men der bør være en vis rimelighed i tingene.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. august 2001 - 01:04 #1
enig
Avatar billede handmade Nybegynder
28. august 2001 - 01:10 #2
Det sædvanlige: det går fremad for dem og de bliver grådige. Om mindre end et år er de døde...Den \"tjeneste\" er sååå let at konkurrere med...
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. august 2001 - 01:12 #3
De 6-2% alt efter hvor meget prisen er, det er lidt i overkanten.

Måske kunne medlemmerne betale et årligt begyr på et par 100´er for at kunne sælge.
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. august 2001 - 01:16 #4
Hvis man regner med at der er tilmeldt ca. 30.000 selvom det nok er langt højre..

Så vil de kunne skaffe 3000000 kr. årligt hvis man betaler 100 kr. råligt det dobbelte hvis man betaler 200 ;o)

Skulle det mon ikke kunne dække de udgifter de ikke får dækket ved reklamer.
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
29. august 2001 - 19:12 #5
bacardil >> 3000000 kr. er jo ikke ligefrem en kæmpe sum for et firma som QXL.

Men det er en bibemærkning. Dybest set er det vel i orden, at man betaler for den service, man får;

Udtalelsen \"Da disse gebyrer KUN er for at benytte deres SITE\" er i hvert fald dybt urimeligt - et stort, internationalt firma med mange ansatte og en professionel service, der stiller et omfattende stykke software til rådighed for dig, samtidig med, at de poster masser af penge i markedsføring for at skaffe potentielle kunder til *dig*, kan man ikke være bekendt degradere til \"bare et SITE\" - der er meget, meget mere i det.
Avatar billede alamo Nybegynder
29. august 2001 - 21:49 #6
Lundsfryd >> ingen har vel noget imod \"rimeligt\" gebyr, men det er 6% for de første 1.000.- ikke. Til sammenligning tager QXL i U.K. 4% for de første 350.- og så falder det, MEN giver samtidig garanti for at man får sine penge. Derfor \" site til rådighed \". Selvfølgelig drejer det sig om penge når det er privat-ejet, men sammenlign lige med D.B.A. de ved vist også hvad det drejer sig om. Jeg sætter ikke ting til salg på nettet for at være sponsor for Big-brother. Men der er jo heldigvis alternativer, og det er ( endnu ) et rimeligt frit land vi lever i.
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
29. august 2001 - 21:51 #7
alamo >> jeg vil lige bemærke, at jeg ikke forsvarer selve gebyrets størrelse, men det faktum, at gebyret er nødvendigt - og i mange tilfælde ganske rimeligt for en god service.
Avatar billede repsac Nybegynder
29. august 2001 - 21:59 #8
Er der nogen der er med på at lave et alternativ?

www.auktion.dk er frit (dog er auktion.com optaget ... :-/)
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
29. august 2001 - 22:03 #9
Det er ikke frit - det ejes af E-Dimension ApS. :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. august 2001 - 12:46 #10
lundsfryd> Det er ikke en kæmpe formue, det sagde jeg heller ik.. Men det er da et rimelig beløb for at holde servicen oppe.

Så tjener de penge på partner, banner og lign. dem kan de bruge på at lave BB (tænk at støtte dem).. Så passer pengene..

Men syntes nu det er meget med 6% for når det er brugte ting, så kræver det jo, at det er billigere end normalt, men man vil gerne havde lidt penge for det.. Så skal man udover ens pris tage 6% mere ;o)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
31. august 2001 - 21:51 #11
Hmm ville være tændt på ideen med at lave et aktionshus der var gratis,,, men kan ikke finde på et godt navn
Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
01. november 2001 - 20:26 #12
jeg vil gerne være med kontakt mig på anderstidemand15@ofir.dk