Avatar billede Sandra1234 Mester
13. maj 2019 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Se hvornår en makro sidst er kørt

Hej alle,

Håber I kan hjælpe mig med en lille makro-udfordring.

Jeg vil gerne, at man kan se, hvornår en makro sidst er opdateret. Makroen køres automatisk på tre forskellige tidspunkter i løbet af dagen, samt man kan også sætte den i gang vha. en knap.
Udfaldet må gerne være dato samt klokkeslæt.

På forhånd tak!

Sandra
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. maj 2019 - 13:03 #1
Du kan blot skrive tidspunktet i en celle:

Range("A1").Value = Now

Ret selv cellen til, og ændre celleformatet.

Jeg ville nok, lave program linjen som en af de sidste linjer i makroen, men det er smag og behag.
Avatar billede Sandra1234 Mester
13. maj 2019 - 13:59 #2
Hej Dan,

Det virker efter hensigten - mange tak!

Ved du om man kan have samme kode i forskellige makroer, hvor man bruger de samme celler til at vise tidspunktet?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2019 - 14:17 #3
så bør du nok have makro-navn med, så du kan se hvilken makro, der er kørt
hvis du fx er i makroen kunengang, så
Range("A1").Value = "kunengang " & Now
osv - så har du lidt styr på hvilken...
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. maj 2019 - 16:24 #4
Det kan man sagtens, men så bør du nok have en ekstra kodelinje med, der fortæller, hvilken makro, der er blevet kørt, f.eks.:

Range("A1").Value = Now
Range("B1").Value = "Makro navn"

Igen: Ret selv til :-)
Avatar billede Sandra1234 Mester
14. maj 2019 - 08:54 #5
Mange tak begge to, det hjalp rigtig meget. Jeg har fået styr på det. :-)