Avatar billede Uvanga Ekspert
11. maj 2019 - 10:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Info vedr. Power Line Extender

Dette er ikke et spørgsmål, men generel info om  Power Line Extender:
Now
Devolo do use the frequency range from 2MHz to 68MHz in 230v housegrid.
The circuit breaker panel is the point of convergence for the cross-phase coupling. PLC=Power Line Communication
Maximum operating distance= 400min in electrical housegrid
**
Before
We understand now that the reason these devices did not work across household AC phases is because the low operating frequency (>100 kHz) was not able to couple across phases. In other words, the impedances existing between phases are too high, causing high signal attenuation.
**
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. maj 2019 - 10:14 #1
Maximum operating distance= 400 Meter in electrical housegrid
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. maj 2019 - 19:56 #2
Opslag lukkes hermed. Evt. kommentarer modtages dog stadig gerne.