Avatar billede KurtG Forsker
03. april 2019 - 00:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal alle felter nu bruges ved opret af ny post

One.com har opdateret database/php, og nu får jeg en fejlmelding:
Warning: mysqli_error() expects exactly 1 parameter, 0 given in /customers
når jeg bruger
        $sql="INSERT INTO $tabel (Navn)     VALUES (" ")";
    if (!mysqli_query($forbindelsen,$sql))
    {
        die("FEJL ved indsættelse af en ny post: ".mysqli_error());
    }
Det har før virket upåklageligt.

Er der noget om, at man nu skal bruge alle felter ved oprettelse af en ny post?

Servertype: MariaDB
Serverversion: 10.3.13-MariaDB-1:10.3.13+maria~bionic - mariadb.org binary distribution
Protokolversion: 10

Mvh Kurt
Avatar billede KurtG Forsker
03. april 2019 - 00:14 #1
Jeg skrev forkert, den rigtige forespørgsel er:
        $sql="INSERT INTO $tabel (Navn)    VALUES (' ')";
altså (' ') og ikke (" ").
Mvh Kurt
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2019 - 00:27 #2
die("FEJL ved indsættelse af en ny post: ".mysqli_error());

->

die("FEJL ved indsættelse af en ny post: ".mysqli_error($forbindelsen));

og se om du faar en ny fejlbesked!
Avatar billede KurtG Forsker
03. april 2019 - 09:08 #3
Tak, Arne.
Nu får jeg fejlbeskeden:
FEJL ved indsættelse af en ny post: Field 'M_type' doesn't have a default value
'M_type' er det første felt i tabellen, så der er nok et arbejde med at definere default værdi i alle felterne.