Avatar billede Kentoi Seniormester
22. marts 2019 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konverter string til dato

Jeg har lavet et lille script som henter en dato fra dells hjemmeside i en string.
Dato'en ser således ud: maj 09, 2016. Hvis jeg benytter mig af kommandoen:
strDato = "maj 09, 2016"
strDato = cdate(strDato)

fejler cdate kommandoen.
Burde CDATE ikke kunne konvertere det format?
Avatar billede finb Ekspert
22. marts 2019 - 12:26 #1
Jo, den burde, men prøv:

cdate(replace("maj 09, 2016";";"")))
' rem Altså fjern komma først '
Avatar billede Kentoi Seniormester
22. marts 2019 - 12:30 #2
OK, men i følge denne: https://www.w3schools.com/asp/func_cdate.asp så skulle det være muligt at beholde komma.
Avatar billede Kentoi Seniormester
22. marts 2019 - 12:34 #3
Argh, nu ved jeg hvorfor. Min region var sat til engelsk og det var maj 09 og ikke may 09. Hvordan pokker kan jeg forsikre mig at dette ikke sker på en anden computer?
Avatar billede softspot Forsker
23. marts 2019 - 11:37 #4
Kig på SetLocale-funktionen. Den skifter det aktuelle sprog til noget du bestemmer (i modsætning til systemmæssigt bestemt, hvis du ikke eksplicit angiver det).

http://www.zeali.net/mirrors/w3cshool/vbscript/func_setlocale.asp.html
Avatar billede finb Ekspert
24. marts 2019 - 09:00 #5
Eller den tunge,
en masse replace inden i hinanden:
replace(marts ( replace(februar ( replace(januar ,, osv. osv.
Avatar billede softspot Forsker
24. marts 2019 - 09:44 #6
Jeg vil helt klart anbefale SetLocale, så slipper du for at skulle rode rundt med datostrenge selv.
Avatar billede Kentoi Seniormester
25. marts 2019 - 14:24 #7
Jeg vil helt klart kigge nærmere på dit link. Takker.