Avatar billede Pia_Jensen Mester
05. marts 2019 - 19:45 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Starte Media Player Classic - Xampp Windows

Jeg kan godt afspille videofiler som jeg starter fra en computer der har forbindelse til webserveren. Jeg vil gerne gøre det mere enkelt, fordi lige nu opretter jeg en cmd fil først, jeg har de her filer:

start_video.php

<?php
exec("start /normal /b c:\\xampp\\htdocs\\start_video\\video.cmd");
header('Location: ../');
exit;
?>

video.cmd

@echo off
"C:\Program Files\MPC-HC\mpc-hc64.exe" "c:\xampp\htdocs\test.mp4" /fullscreen /close

Er det muligt at undgå at oprette cmd filer for hver video der afspilles?

Har prøvet med:

exec("start /normal /b \"C:\\Program Files\\MPC-HC\\mpc-hc64.exe\" \"c:\\xampp\\htdocs\\test.mp4\" /fullscreen /close");

Det sidste virker desværre ikke
Avatar billede Pia_Jensen Mester
05. marts 2019 - 19:56 #1
Jeg tror man kan gøre sådan her i cmd filen i stedet for:

"C:\Program Files\MPC-HC\mpc-hc64.exe" %1 /fullscreen /close
Avatar billede Pia_Jensen Mester
05. marts 2019 - 20:00 #2
Og i php filen:

exec("start /normal /b c:\\xampp\\htdocs\\start_video\\video.cmd \"c:\\xampp\\htdocs\\test.mp4\"");
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. marts 2019 - 21:06 #3
kan du ikke overføre filnavnet som parameter ??

start_video.php
<?php
exec("start /normal /b C:\\util\\xampp\\htdocs\\test\\start_video\\video.cmd test1.mp4");
header('Location: ../');
exit;
?>

video.cmd
@echo off
rem video.cmd test1.mp4
"C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe" "c:\temp\%1" /fullscreen /close
Avatar billede Pia_Jensen Mester
05. marts 2019 - 21:30 #4
Ja det virker
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
06. marts 2019 - 08:43 #5
prøv denne
læg mærke til placeringen af "

<?php
exec('start /normal /b C:\\"Program Files"\\"Windows Media Player"\\wmplayer.exe "c:\\temp\\test2.mp4" /fullscreen /close');
header('Location: ../');
exit;
?>
Avatar billede Pia_Jensen Mester
07. marts 2019 - 06:12 #6
For mig ser det ud som om der er syntax fejl, men det virker fint.

Disse 3 virker også:

exec('start /normal /b C:\"Program Files"\"MPC-HC"\mpc-hc64.exe "c:\xampp\htdocs\test.mp4" /fullscreen /close');

exec('start /normal /b C:\"Program Files"\"MPC-HC"\\mpc-hc64.exe "c:\xampp\htdocs\test.mp4" /fullscreen /close');

exec('start /normal /b C:\"Program Files"\"MPC-HC"\\\mpc-hc64.exe "c:\xampp\htdocs\test.mp4" /fullscreen /close');

Det giver nogle flere muligheder med at lave parametre, når man ikke er nødt til at oprette en cmd fil først.