Avatar billede CHC Forsker
07. februar 2019 - 20:26 Der er 5 kommentarer

VBA - Vis udskrift

Hej

Jeg håber på, at der er en der kan hjælpe med at ændre nedenstående, som virker upåklageligt på pc, men jeg vil rigtig gerne have det til at virke på Mac?

Sub Visudskrift()

Dim wks As Worksheet
    For Each wks In Worksheets
        If wks.Range("H9").Value2 = "Ikke gyldig" Or wks.Range("H9").Value2 = "Gyldig" Then
            wks.Visible = xlSheetVisible
        End If
        Worksheets(4).Select
    Next

Dim sht As Worksheet
For Each sht In ThisWorkbook.Worksheets
    If sht.Range("H9").Value = "Gyldig" Then sht.Select False
Next sht
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintPreview

Worksheets(4).Select

End Sub

Vh CHC
Avatar billede falster Ekspert
08. februar 2019 - 18:09 #1
Uden at kende Mac et forsigtigt bud, da du ikke har hørt fra andre:

Er der ikke noget med at efter Excel 2010 skal det være noget med  PageLayoutView i s.f. PrintPreview.

OS- og Excel-version oplyser du ikke. Hvis du supplerer med det, kan mere kompetente muligvis hjælpe :-)
Avatar billede CHC Forsker
11. februar 2019 - 08:18 #2
Hej Falster

Tak for dit bud på en løsning.

Jeg får imidlertid en "Compile error: Method or data member not found".

Jeg kører MacOS Mojave, version 10.14.2 og Office 365 version 16.21.1, begge dele opdateres ofte.

Jeg håber, at der er andre gode bud, da jeg meget gerne vil have en løsning på ovenstående.

På forhånd tak, CHC
Avatar billede CHC Forsker
19. februar 2019 - 13:42 #3
Jamen, er der da slet ikke nogen løsning på dette? ;-)
Avatar billede falster Ekspert
19. februar 2019 - 13:57 #4
Som sagt er jeg ikke MAC-bruger.

Du kan prøve at flytte spm. til MAC-kategorien.

Held og lykke :-)
Avatar billede CHC Forsker
19. februar 2019 - 14:26 #5
Tak, det var bare et desparat nødråb fra en fortvivlet Mac/Excel-bruger ;-)

Hvis der er andre der har en mulig løsning, så byd gerne ind, jeg kvitterer med uanede mængder af tak og god karma. 🙄