Avatar billede 24u Juniormester
06. februar 2019 - 12:08 Der er 12 kommentarer

tidsregistrering

Sidder og roder med tidsregistrering, og det går egentlig ok.. men har lidt problemer.

Denne tidsregistrering, som så mange andre, er lavet i 100 dele..

Jeg får så til sidst, enten er + eller -, resultat.. men stadig fks. -1,70
Dette er jo ikke 70 minutter, men 70/100 dele af en time = 0,7*0,6 =42 minutter

Tiden er så tt:mm = 1:42

Joda.. men vi kan jo ikke gange hele tiden, altså 1,70 med 0,6 for så får vi 1,02.
Hvordan går man så lige det? - mere får at man ikke selv skal regne minutterne ud hele tiden..
Avatar billede Jan K Ekspert
06. februar 2019 - 12:35 #1
Tiden du har divederet med 24, formateret som klokkeslæt, altså her =1,70/24 giver 1 time 42 minutter, men vær opmærksom på at Excel kun kan vise negativ tid, hvis du bruger 1904-datosystemet. ellers vider den bare ################
Avatar billede madklub Guru
06. februar 2019 - 12:38 #2
=(1,7-INT(1,7))*0,6
Avatar billede 24u Juniormester
06. februar 2019 - 13:10 #3
Jeg får rest/flextids resultatet fks. i celle q12.

Skriver jeg =Q12/24 i en klokkeformateret celle, virker det ikke, og viser ######
Men hvis jeg skriver =1,7/24 så skriver den 1:42.. og så er vi lige vidt, hvis man alligevel skal skrive hver gang.

Men den tæller da her, hvordan får jeg den så til at bruge et udregnet tal fra fks. celle q12?

madklub, prøvede forskelligt med den løsning, det kommer bare med fejl.
#NAVN?
Avatar billede 24u Juniormester
06. februar 2019 - 13:24 #4
Ja positiv er ok, negativ er nogo.. altså den kan godt regne det ud, hvis tallet i q12 er positiv.. hvis tallet er negativ i q12, så laver den ###### men det var vel også det du mente Jan.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
06. februar 2019 - 13:38 #5
Du skal bestemme dig om du arbejder i timer:minutter eller komatal

1,7 skal være standart formateret
om regning til tt:mm 1,7/24 og klokkeslet formateret 1:42

så vælg hvilket format du vil have Restutat-Cellen se på hvilen type data ud har i q12

upload evt. eksempel:
https://1drv.ms/f/s!AmlqgsyjsAq5hZQ_xo_WSBglUF2eZA

Jan
Avatar billede 24u Juniormester
06. februar 2019 - 14:10 #6
Det der er i det, er at stempel ind og ud er i tid, mens timer, pauser, flex, frem og tilbage er i standart format.

Jeg skal lave et kontrol ark, så jeg kan taste firmaets tal ind, for at se om det passer.

Det er nemmest at regne det hele ud i standard, og derefter lave det om, men eftersom de selv blander det, og for at jeg kan lave kontrol, må helst se ens ud.

jeg smider noget op der.
Avatar billede 24u Juniormester
06. februar 2019 - 14:22 #7
Nå det kunne jeg ikke.. har ikke konto.
Smider det i google:

https://drive.google.com/open?id=1MJFz6avk-s1eLIysG0e_IGKcWV9IuiJX
Avatar billede Jan K Ekspert
06. februar 2019 - 14:57 #8
Ja, det var netop det, jeg mente. Du kan løse det ved at gå ind under Indstillinger og Avanceret. Under beregning sætter du flueben i anvend 1904-datosystemet, så vises negativ tid (men alle datoer ændres til gengæld 4 år og en dag fremad.

Du kan så bruge denne makro til at stille datoerne tilbage:

Sub DatoRetur()
    For Each c In ActiveSheet.UsedRange.Cells
        If IsDate(c.Value) Then
            c.Value = c.Value - 1462
        End If
    Next c
End Sub
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
06. februar 2019 - 15:39 #9
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
06. februar 2019 - 15:42 #10
Avatar billede 24u Juniormester
07. februar 2019 - 09:35 #11
Er der en speciel årsag til at du har lavet det i am/pm Jan?
Avatar billede 24u Juniormester
07. februar 2019 - 09:36 #12
Hm.. nææ det er åbenbart kun i google doc hehe